بین اسپورت گزارش داد، تیم ملی فوتبال ایران باید از تقریبا پنج ماه دیگر کار خود را در بیست و یکمین دوره جام جهانی آغاز کند؛ جایی که تیم ملی ایران در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه شده است. 

بین اسپورت درباره تیم ملی ایران نوشت: ایران چهار سال قبل هم با همین مربی و چنین ترکیبی با همان آرزو به مسابقات رفت و عملکرد خوبی هم از خود نشان داد. 

* صعود با قدرت

تیم ملی ایران با قدرت توانست به جام جهانی راه یابد. ایران در مقدماتی جام جهانی توانست بعد از برزیل به عنوان دومین تیم، صعود خود را به جام جهانی قطعی کند.  ایران بدون باخت توانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد و ۱۲ بازی نیز دروازه خودی را بسته نگه داشت. ایران با هفت امتیاز بیشتر از کره جنوبی در صدر جدول گروه قرار گرفت و به جام جهانی راه یافت. با این حال نکته قابل ملاحظه این بود که ایران در ۱۰ بازی تنها ۱۰ گل به ثمر رساند و این از کم گل بودن بازی‌های ایران حکایت می‌کند.

قدرت فوتبال ایران در خط دفاع است که تنها دو گل در انتخابی جام جهانی دریافت کرد. ایران در اولین دیدار، با دو گل دیرهنگام توانست قطر را شکست دهد. رضا قوچان نژاد در دقیقه ۹۴ و علیرضا جهانبخش در دقیقه ۱۰۱ برای ایران گلزنی کردند. در دومین دیدار، ایران برابر چین به تساوی بدون گل رسید و در ادامه با گلزنی سید جلال حسینی توانست ازبکستان را در خانه خود با یک گل شکست دهد. پیروزی یک بر صفر برابر کره جنوبی و در ادامه تساوی بدون گل برابر سوریه پایان بخش بازی‌های دور رفت بود. در ادامه نیز بازی‌های تیم ملی ایران کم گل دنبال شد. ایران با یک گل قطر و در ادامه باز هم با یک گل چین را شکست داد. برابر ازبکستان، تیم ملی ایران توانست با دو گل به برتری برسد و جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. در دو بازی آخر تشریفاتی نیز ایران برابر کره جنوبی به تساوی بدون گل و برابر سوریه به تساوی ۲ بر ۲ رسید.

* شانس موفقیت در روسیه

تیم ملی ایران در قرعه کشی جام جهانی با تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش هم‌گروه شد که گروه خیلی سختی برای ایران است و بازی‌های دشواری هم پیش رو خواهد داشت. آن هم با درنظر گرفتن این که ایران در دوره قبلی برابر تیم‌هایی چون بوسنی و نیجریه به مشکل خورده بود که تیم‌های بزرگی نبودند. از نظر خیلی‌ها گروه تیم ملی ایران به گروه مرگ تشبیه شده است. خیلی از بازیکنان تیم ملی ایران در لیگ‌های نه چندان معتبر چون لیگ سوئد، بلژیک و یونان بازی می‌کنند. این خیلی سخت است که تصور کنیم تیم‌هایی چون اسپانیا و پرتغال برابر ایران به مشکل بخورند. 

* سردار آزمون، مسی ایرانی

در بین بازیکنان تیم ملی ایران برای جام جهانی روسیه سردار آزمون حضور دارد که از ۱۷ سالگی در فوتبال روسیه توپ می‌زند و در تیم ملی ایران نمایش خیلی خوبی داشته است. او توانسته گل‌های مهمی برای ایران به ثمر برساند. اگر او بتواند درخشش خود را در تیم ملی ایران در جام جهانی نشان دهد، می‌تواند به تیم‌های بزرگی در لیگ‌های معتبر برود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.