علی اقبالی گفت: اتباع ۱۸ تا ۶۰ ساله کشور افغانستان که دارای گذرنامه تبدیل وضعیت بوده در ۱۷ استان مشمول طرح، می‌توانند برای تمدید و صدور پروانه کار به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل اقامت و اشتغال خود مراجعه کنند.

وی فرصت تمدید و صدور مجوز کار را از ۲۰ دی تا ۲۰ بهمن اعلام کرد و گفت: اتباع کشور افغانستان برای صدور و تمدید پروانه کار خود می‌توانند در زمان یاد شده به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های محل اقامت خود مراجعه کنند.

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی افزود: هزینه صدور پروانه کار به مدت یکسال ۳۶۰ هزار تومان و برای تمدید پروانه ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان تعیین شده که توسط متقاضی پرداخت می‌شود.

اقبالی ادامه داد: زمان فراخوان قابل تمدید نبوده و متقاضیان باید در این فرصت برای ارائه‌ به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌های محل اقامت خود مراجعه و پروانه کار جدید را دریافت کنند.

به گفته وی، کلیه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول در مدت تعیین شده موظف به رصد، نظارت و اجرای قانونی این طرح هستند.

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی در پایان با اشاره به ماده ۱۸۱ قانون کار، اظهار کرد: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه کار یا آنهایی را که مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده را به کار می‌گمارند و همچنین کارفرمایانی که اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار قید شده به کار بگمارنددر هرصورت مرتکب جرم شده‌اند و برابر قانون به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.