سیروس کیان ارثی با تاکید بر اینکه حادثه برخورد نفت‌کش‌ها یا کشتی‌ها با یکدیگر همواره روی دریا رخ می‌دهد، افزود: برخورد نفت‌کش ایرانی با کشتی چینی به دلیل نوع تصادف، شدت و تبعات زیادی داشته است. این حادثه در ساعت ۸ شب به وقت محلی در نقطه‌ای بین چین و کره رخ داده است و بلافاصله بعد از اینکه شرکت ملی نفتکش از وقوع حادثه باخبر شد، کمیته اضطراری برای بررسی ایجاد شد.

وی افزود: از سوی دیگر نماینده شرکت ملی نفتکش در چین همراه با سرکنسول ایران به ماجرا ورود کرده و هماهنگی‌های لازم را برای نجات ۳۲ پرسنل نفتکش انجام دادند زیرا اولویت شرکت ملی نفتکش نجات جان پرسنل بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به مفقود شدن ۳۲ پرسنل نفتکش ایرانی با تاکید بر اینکه پیگیری برای پیدا کردن مفقود شدگان به قوت خود باقی است اظهار کرد: هنوز خبری از نیروهای مفقود شده در دسترس نیست. دولت چین اعلام کرده است همکاری لازم را برای پیدا کردن مفقودین ایرانی انجام می‌دهد و تجسس‌ها ادامه دارد.  

کیان‌ارثی درمورد علت وقوع حادثه مذکور توضیح داد: این حادثه یک پیشامد دریایی بوده و ممکن است به دلیل رخ دادن اشتباه در محاسبات باشد. اما هنوز هیچ چیز روشن نیست و نمی‌توان در مورد علت این حادثه نظر قطعی داد.

وی از پیگیری بیمه‌گرها درخصوص این حادثه خبر داد و گفت: محموله نفتکش ایرانی که متعلق به شرکت ملی نفت ایران بوده توسط شرکت هانووا توتال کره بیمه شده بود. ۷۰ درصد بیمه پرسنل و کشتی نیز توسط بیمه‌های خارجی و ۳۰ درصد آن توسط بیمه‌های ملل و البرز انجام شده بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با تاکید بر اینکه هزینه محموله بر عهده ایران نیست اظهار کرد: هزینه خسارت وارد شده به کشتی هم بعد از بررسی و مشخص شدن نوع خسارت اعلام می‌شود.

کیان‌ارثی در مورد نحوه پیگیری خانواده‌های مفقودین توضیح داد: نشستی با برخی از خانواده‌های مفقودین داشتم و توضیحات لازم را به آن‌ها ارائه کردم. شرکت ملی نفتکش به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی خانواده‌های مفقودین خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.