یک رسانه آمریکایی گزارش داد، رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده تحقیقات ارتباط ترامپ با روسیه در حال بررسی تعامل‌ میان ایوانکا ترامپ و یک وکیل روس در ارتباط با یک نشست مناقشه برانگیز در برج ترامپ در زمان کمپین انتخاباتی است.

 

روزنامه لس‌آنجلس تایمز آمریکا به نقل از یک فرد آگاه نوشت: با وجود آنکه ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهور آمریکا و مشاور فعلی پدرش در کاخ سفید در نشست مناقشه برانگیز ژوئن ۲۰۱۴ شرکت نکرده اما تبریک‌هایی را به یک وکیل روس و یک لابی‌گر که در این نشست حضور داشته به هنگام خروج آنها از آسانسور ابراز داشته است.

 

روزنامه لس‌آنجلس تایمز گزارش داد: تیم مولر مشغول بررسی هرگونه ارتباط احتمالی است که ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روس و رینات آخمتشین، لابی‌گر با اعضای خانواده دونالد ترامپ و حلقه اطرافیان او داشته‌اند.

 

نشست مذکور در ژوئن ۲۰۱۴ بعد از آن مناقشه برانگیز شد که فاش شد دونالد جونیور، پسر ترامپ در جریان آن با این وکیل دیدار کرده و وکیل روس نیز به او قول دادن اطلاعاتی مخرب علیه هیلاری کلینتون، رقیب پدرش در انتخابات ریاست جمهوری را داده است.

 

تاکنون مشخص شده که دونالد جونیور به همراه جارد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ و پل مانافورت، رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ همگی در این نشست با وکیل و لابی‌گر روس حضور داشتند.

 

دونالد جونیور گفته که محور این نشست عمدتا بحث درباره فرزندخواندگی کودکان روس در آمریکا بوده است.

 

اخیرا در کتاب مناقشه برانگیزی که علیه دونالد ترامپ در آمریکا منتشر شد به نقل از استیو بنن، استراتژیست ارشد او در کاخ سفید نقل شده که شانس اینکه ترامپ اطلاعی از این نشست نداشته، صفر است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.