مهدی حجت صبح امروز در نشست خبری خود درخصوص  سرانجام ساختمان پلاسکو، گفت:‌ از همان ابتدا بنیاد مستضعفان سعی کرد با تشکیل کارگروهای تخصصی روند کار را سرعت ببخشد و حتی مسابقه ایده طراحی ساختمان جدید پلاسکو را اجرا کرد.

وی افزود: بنیاد مستضعفان زمینی که در زیر ساختمان بود، همچنین پارکینگ "اکبر" در شرق آن به مساحت 4200 متر و ساختان پنج طبقه پشتی را خریداری کرده تا بتواند مجتمعی بسازد. 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ما تراکم  قانونی را که در طرح تفصیلی است به رسمیت می‌شناسیم، اما از سوی دیگر حقوق مکتسبه کسبه هم باید در نظر گرفته می شود، گفت: نهایتا با جمع بندی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که در ۲۹ دی ماه جاری کلنگ ساختمان جدید پلاسکو زده شود، ساختمان جدید ۵ طبقه پارکینگ دارد و در ۱۰ طبقه ساخته می شود.

حجت با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی بارها اعلام کرده که پلاسکو در حریم مدرسه "ژاندارک" است، گفت: با این حال سازمان میراث فرهنگی موافقت کرده که با رعایت ضوابط میراثی این ساختمان ساخته شود، هرچند می توانیم بارگذاری را در سمت پلاسکو که نزدیک مدرسه ژاندارک است با طراحی خاصی کمتر کنیم.

به گفته وی، باید در پلاسکو ۲۳۰۰ پارکینگ ساخته می‌شود، اما با توجه به اینکه تنها در ۵ طبقه زیرزمین ۱۳۰۰ پارکینگ می‌توانستند بسازند قرار است بنیاد مستضعفان پارکینگ مقابل پلاسکو پارکینک پروانه را مرمت و هوشمند کند. تا مابقی ظرفیت پارکینگ‌ها در این قسمت تامین شود.

حجت با بیان اینکه تردد خودروها به پاساژ روبرو موجب قطع شدن خط ویژه اتوبوس و بروز حوادثی می‌شد، گفت: بنیاد مستضعفان قبول کرد که از طرح ایجاد خط ال‌.آر.تی در مسیر بهارستان حمایت کند.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: شهرداری با بنیاد مستضعفان در خصوص پلاسکو با قوانین جاری عمل کرد منتها برای اینکه ساخت پلاسکو مشکلات دیگری ایجاد نکند همه جوانب را سنجیده‌ایم.

اتمام بازنگری طرح تفصیلی تا پایان سال آینده 

وی از اتمام بازنگری طرح تفصیلی تا پایان سال آینده خبر داد و با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های پیش روی من مسئله بازنگری در طرح تفصیلی است، گفت: طرح جامع و تفصیلی کم و بیش ، ناقص و کامل در طی سال‌های اخیر اجرا شده اما نتوانسته است توقعات را برآورده کند.

حجت افزود: تا انتهای سال ۹۷ باید دستورالعمل زندگی آینده در تهران در حوزه شهرسازی را در قالب طرح جامع  تفصیلی ارائه کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.