هیل گزارش داد، وب‌سایت آکسیوس پس از مطالعه نسخه‌های برنامه‌های شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گزارشی گفت: صبح‌ کاری رسمی دونالد ترامپ در حال حاضر حدود ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی آغاز می‌شود و وی در طول روزهای کاری‌اش دیدارهای کمتری را برگزار می‌کند.

نخستین بخش روزهای ترامپ معروف است به "زمان اجرایی". براساس این برنامه این زمان در دفتر کار ریاست جمهوری طی می‌شود اما مقامات به وب‌سایت آکسیوس گفتند که در واقع این زمان در محل سکونت رئیس‌جمهور در کاخ سفید طی می‌شود و شامل تماشای تلویزیون و توئیت کردن می‌باشد.

گزارش شده که ترامپ ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی برای دریافت گزارشات اطلاعاتی و نخستین جلسه کاری وارد دفتر کار ریاست جمهوری می‌شود و ساعت ۱۸ به وقت محلی نیز به محل سکونتش بازمی‌گردد.

اما سارا هوکابی سندرز، سخنگوی کاخ سفید ضمن رد این گزارش گفت: صبح‌های ترامپ ترکیبی است از حضورش در محل سکونتش در کاخ سفید و در دفتر کار ریاست جمهوری اما او در این زمان همیشه با کارمندان، اعضای کنگره، اعضای کابینه و رهبران خارجی در ارتباط است.

وی در بیانیه‌ای به وب‌سایت آکسیوس گفت: ترامپ یکی از سخت‌کوش‌ترین کارمندانی است که تا به حال دیده‌ام و او زمان زیادی از روزهای هفته را صرف مسائل کاری می‌کند. بارها توسط خبرنگاران اشاره شده که امیدوارم ترامپ کمی از زمان کاری‌اش بکاهد چراکه گاهی اوقات آنها به سختی می‌توانند با رئیس‌جمهور تماسی برقرار کنند.

برنامه ترامپ به طور قابل توجهی مختصرتر از برنامه روسای جمهور سابق آمریکاست. به طور مثال جورج بوش پسر حدود ساعت ۶:۴۵ صبح به وقت محلی وارد دفتر کار ریاست جمهوری می‌شد و باراک اوباما نیز بعد از ورزش صبحگاهی بین ساعت ۹ تا ۱۰ صبح به وقت محلی وارد دفتر کار ریاست جمهوری می‌شد.

روزنامه نیویورک‌تایمز پیشتر گزارش کرده بود که ترامپ هشت ساعت در روز را صرف تماشای تلویزیون می‌کند؛ گزارشی که ترامپ آن را رد کرد.

ترامپ سال گذشته به خبرنگاران گفته بود: من زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون نمی‌کنم چراکه باید اسناد بسیاری را مطالعه کنم. درحقیقت من بیشتر از آنکه وقتم را صرف تماشای تلویزیون کنم صرف مطالعه اسناد و مدارک می‌کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.