رویترزر گزارش داد، استیو بنن که اوت گذشته از کاخ سفید اخراج شد نسبت به اظهاراتش ابراز تاسف کرده که در کتاب جنجالی "آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ" به نقل از وی آمده است: نشست ژوئن ۲۰۱۶ با گروهی از روس‌ها که در آن دونالد جونیور و مقام‌های ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ شرکت داشتند "خائنانه" و " میهن ستیزانه" بود.

ترامپ در پاسخ به این نقل قول اعلام کرد که "بنن عقلش را از دست داده است."

با این حال بنن به رغم این نقل قول در بیانیه‌ای مدعی شد که این اظهارنظرهای او خطاب به پل مانافورت، مدیر سابق کمپین انتخاباتی ترامپ مطرح شده‌اند نه پسر ترامپ.

در این بیانیه آمده است: دونالد جونیور یک انسان خوب و میهن پرست است. او از هیچ تلاشی در حمایت از پدرش و دستور کاری که کشور ما را متحول کرد، دریغ نکرده است.

بنن گفت: من از بابت تاخیر در پاسخ به این گزارش غیردقیق درمورد دونالد جونیور که حواس‌ها را از دستاوردهای "تاریخی" رئیس‌جمهور ما در اولین سال ریاست جمهوری‌اش منحرف کرد، متاسف هستم.

این در حالی است که در چند روز گذشته جنجال مربوط به این کتاب افشاگرانه در صدر اخبار قرار داشته است.

یکی از اهداف احتمالی بیانیه اخیر بنن تلاش برای کسب دوباره شغلش در پایگاه خبری بریتبارت است.

بنن در عین حال اظهار داشت که او همچنان از ترامپ حمایت می‌کند.

او در بیانیه‌اش تاکید کرد: حمایت من از رئیس‌جمهور و دستورکارش تزلزل ناپذیر است. من تا به امروز تنها شخصی هستم که دست به یک تلاش جهانی برای اشاعه پیام ترامپ و "ترامپیسم" زده‌ام و آماده پشتیبانی از تلاش‌های رئیس‌جمهور برای عظمت بخشی دوباره به آمریکا هستم.

این در حالی است که بنن در این بیانیه اظهارنظرهای نقل شده از خود در این کتاب را تکذیب نکرده است اما صرفا گفته که خطاب به مانافورت مطرح شده است.

او در این بیانیه نوشت: اظهارنظرهای من علیه پل مانافورت یعنی مدیر کارکشته کمپین که تجربه و دانش مربوط به اقدامات روس‌ها را داشت، بوده‌اند. او باید می‌دانست که آنها ریاکار و حقه باز هستند و دوستان ما نیستند. باید تصریح کنم که اظهارنظرهای من علیه دونالد جونیور نبوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.