کنگره آمریکا گزارش داد، روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه فاش کرده است که شرکت خانوادگی جارد کوشنر داماد دونالد ترامپ در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی در ماه می، سرمایه گذاری ۳۰ میلیون دلاری از یک موسسه مهم مالی اسرائیل جذب کرده است.

 

این گزارش افزود: شرکت کوشنر حدود ۳۰ میلیون دلار سرمایه گذاری از موسسه مالی "منورا میوتاخیم" اسرائیل دریافت کرده است. این مطلب را یکی از مدیران این موسسه مالی اسرائیلی به نیویورک تایمز گفته است.

 

این سرمایه گذاری مربوط به مجتمع های آپارتمانی مریلند است که در مالکیت شرکت کوشنر است.

این روزنامه افزود: به نظر می رسد این قرارداد، قوانین اخلاقی فدرال را نقض نکرده و جارد کوشنر نیز دخالتی در انعقاد قرارداد نداشته است.

ران مارکمن رئیس بخش املاک و مستغلات موسسه مالی منورا در این باره گفت: این قرارداد به خاطر جایگاه و نقش کوشنر در دولت آمریکا منعقد نشده و من هرگز دیداری با کوشنر نداشته ام.

جارد کوشنر سال گذشته از این شرکت استعفا کرده و به دولت ترامپ ملحق شده است ولی هنوز از سهامداران شرکت به شمار می رود.

نیویورک تایمز پیش از این گزارش داده بود که خانواده کوشنر با یک خانواده ثروتمند اسرائیلی شریک شده است تا ۲۰۰ میلیون دلار از آپارتمان های منهتن را خریداری کند.

شرکت کوشنر وام های متعددی را از بزرگترین بانک اسرائیلی گرفته است و بنیاد خانوادگی کوشنر نیز کمک های مالی را برای یک گروه شهرک نشین در کرانه باختری رود اردن اختصاص داده است.

کوشنر مشاور ارشد ترامپ و مسئول تلاش های سازش در خاورمیانه است. راج شاه سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: دولت ترامپ اعتماد زیادی به کار جارد کوشنر در هدایت تلاش های ما برای صلح دارد و او قوانین اخلاقی را بسیار جدی می گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.