یونهاپ گزارش داد: دادستان های کره جنوبی از یک دادگاه خواسته اند تا اموال و دارایی های "پارک گئون هائه" رئیس جمهور سابق و استیضاح شده این کشور که متهم به دست داشتن در پرونده رشوه خواری است، توقیف کند.

این درخواست ۵.۶۲ میلیون دلار از اموال و دارایی های رئیس جمهور پیشین کره جنوبی را هدف قرار می دهد. اگر دادگاه با این درخواست موافقت کند، پارک از انجام معاملات و مبادلات با حساب ها و سپرده های بانکی یا سایر اموال و دارایی هایش منع خواهد شد.

در ماه نوامبر، "نام جائه جون" مدیر سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی اعتراف کرد که این آژانس در انتقال ۵۰ میلیون وون معادل ۴۶۵۰۰ دلار به صورت ماهیانه به دفتر رئیس جمهور دست داشته است. دادستان های کره جنوبی نسبت به این مساله مظنون هستند که این پرداخت ماهیانه به حدود ۱۰۰ میلیون وون افزایش یافته است.

رسوایی سیاسی رئیس جمهور سابق کره جنوبی اواخر اکتبر ۲۰۱۶ میلادی زمانی فاش شد که رسانه های خبری این کشور اعلام کردند، پارک گئون هائه به یک دوست نزدیک خود به نام چوی سون سیل که هیچ پست رسمی نداشته، اجازه دخالت در امور دولتی و سیاسی را داده است.

این رسوایی سیاسی در نهایت منجر به استیضاح رئیس جمهور سابق کره جنوبی در دسامبر ۲۰۱۶ شد و دادگاه قانون اساسی این کشور را در ماه مارس ۲۰۱۷ این استیضاح و برکناری رئیس جمهور را تایید کرد.

اواخر مارس ۲۰۱۷ نیز پارک به اتهام فساد مالی بازداشت شد و تاکنون به دست داشتن در ۱۳ پرونده فساد مالی و رشوه خواری و سوء استفاده از قدرت متهم شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.