معصومه ابتکار روز دوشنبه در نشست هم اندیشی &#۳۹;گفت وگوی ملی خانواده&#۳۹; در بوشهر افزود: داشتن خانواده سالم و شکوفا نقشی مهم در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی با اشاره به تزلزلی که نهاد خانواده در دنیا دراثر تحولات اجتماعی و فرهنگی با آن روبروست اضافه کرد: با وجود همه آسیب ها و تهدیدها در ایران به عنوان جامعه ای فرهنگی و دینی که نگاه آرمانی به تعالی خانواده دارد باید برای داشتن خانواده ای سالم مبتنی بر دانش روز و تجربه و باورهای خودمان برنامه ریزی شود.

وی، گفت و گوی بین نسل ها را از شاخه های گفت وگوی ملی خانواده عنوان کرد و افزود: مسایل اخیر در کشور نشانه ای از شکاف بزرگ بین نسلی است که به دلیل شرایط خاص اجتماعی و اقتصادی کشور روبه فزونی است.

ابتکار یادآور شد: اگر توجه لازم از درون خانواده تا جامعه به شکاف بین نسل ها صورت نگیرد این مساله آسیب های زیادی به جامعه وارد می کند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: گفت وگوی خانواده و بین نسل ها نقشی مهم در نزدیک کردن دیدگاه ها دارد به همین دلیل از توان همه احزاب، گروه های سیاسی، سازمان های مردم نهاد، ورزشکاران، هنرمندان، استادان و پیشکسوتان در این بخش استفاه می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اجتماعی و وضعیت خانواده ها اجرای این طرح تحول مثبتی در جامعه ایجاد می کند.

ابتکار بیان کرد: جریان سنتی جامعه اعتقاد دارد خانواده باید ساختار سنتی خود را داشته باشد این درحالی است که براساس نظر نسل های بعدی و جریان پیش روتر خانواده باید متناسب با تحول دنیا دچار تغییر شود.

وی تاکید کرد: آنچه امروز بیش از همه چیز به آن نیاز داریم تقویت مهارت گفت وگو در جامعه است که به این مهارت ها کمتر توجه شده است.

ابتکار افزود: وجود برخی مشکلات از جمله طلاق، بی اعتمادی و خیانت ناشی از نبود ارتباط گیری موثر است که همین امر باعث از بین رفتن عاطفه و شالوده همدلی و همفکری در خانواده می شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: خانواده ها باید حرف ها و صدای نسل جوان دهه های ۷۰، ۸۰ و ۶۰ را بشوند که به این امر کمتر توجه می شود.

وی تاکید کرد: با تحکم، لحن عامرانه و نصیحت کردن نمی توان با نسل جوان برخورد کرد بلکه باید با این نسل به درستی گفت وگو شود.

ابتکار اضافه کرد: تلاش می شود در دهه فجر و روز زن به عنوان ۲ مناسبت رسمی طرح گفت وگوی ملی خانواده و بین نسل ها در بین قشرهای مختلف جامعه مطرح شود.

وی یادآور شد: نسل جدید باید ادامه دهنده و پرچمدار انقلاب باشند و برای رسیدن به این نقطه باید شرایط گفت وگو، تحمل و مهارت های لازم را کسب کنیم.

وی گفت: تاکنون در۶ استان کشور طرح گفت وگوی ملی خانواده مطرح شده است.

ابتکار، طرح شورای مشورتی فقهی و حقوقی در زمینه معرفی برخی مسائل حقوقی را از جمله طرح های این معاونت عنوان کرد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بر ضرورت اطلاع رسانی امکانات و شرایطی که دولت برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای اشتغال پایدار قرار داده تاکید کرد و گفت: در کنار پرداخت تسهیلات باید مهارت نیز وجود داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.