ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مطلبی نوشت: آمریکا تازه و آن هم پس از انتخاب ترامپ به مقام ریاست جمهوری متوجه مداخله کرملین در انتخابات شده است؟

«مایک پومپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی.بی.اس آمریکا مدعی شد که روسیه در چند دهه اخیر برای مداخله در انتخابات آمریکا تلاش کرده است. 

زاخاروا ادامه داد: بهترین گواه بر دروغ بودن اظهارات رئیس سیا این است که در طول چند دهه اخیر هیچ گاه سازمان های اطلاعاتی آمریکا و مقام های این کشور چنین موضوعی را مطرح نکرده و از روسیه در این مورد ایراد نگرفتند.

وی ادامه داد: هیچ مقاله یا فیلمی در این مورد تا زمانی که بر اساس نتایج سیستم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ترامپ به پیروزی رسید، منتشر نشد. 

زاخارووا نوشت: پس از انتخاب ترامپ، اتهامات بی اساس به روسیه و جستجوی دشمن خارجی و ادعای مداخله کرملین در انتخابات آمریکا آغاز شد.

موضوع دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا، از زمان جدی شدن کارزارهای انتخاب ریاست جمهوری آمریکا آغاز شد و در ابتدا طرفداران هیلاری کلینتون نامزد انتخابات این موضوع را علیه ترامپ مطرح کردند.

پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، این موضوع توسط مخالفان از جمله چند رسانه قدرتمند غربی که ترامپ آنان را فیک نیوز (خبرجعلی) می خواند پیگیری شد و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

روسیه همواره اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.

اما هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده حزب دمکرات اعلام کرده است که روسیه برای انتقام گیری از وی به ترامپ برای پیروزی در انتخابات کمک کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.