معصومه ابتکار عصر دوشنبه در نشست هم‌اندیشی گفت‌وگوی ملی خانواده در بوشهر اظهار داشت: در کشور ما خانواده به عنوان مهم‌ترین گروه در جامعه است و نقش ویژه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی افزود: امروزه در دنیا با تغییرات اجتماعی و فرهنگی شاهد فروپاشی نهاد خانواده هستیم اما در کشور ما علی‌رغم تهدیدهای متعدد، ایران به جامعه‌ای فرهنگی و دینی با نگاه آرمانی به تعالی خانواده تبدیل شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در این راستا باید به دور از هجمه‌ها برای داشتن خانواده‌ای ایده‌آل برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به تقویت گفت‌وگوی بین نسل‌ها، تصریح کرد: حوادث اخیری که در کشور روی داد نشان‌دهنده فاصله میان نسل‌ها است که به لحاظ شرایط خاص اجتماعی و اقتصادی کشور این مسئله رو به افزایش است.

ابتکار گفت: کاهش فاصله به وجود آمده بین نسل‌ها باید از خانه‌ها آغاز شود و در صورت عدم توجه به این موضوع جامعه را دچار مشکل خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: در راستای تحقق این مهم از ظرفیت‌های گروه‌های مختلف کشور بهره گیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح موجب تحول خوبی در جامعه می‌شود، گفت: امروز به دلیل برخی اختلاف نظرها در خصوص وجود یک خانواده سنتی و یا تحول همزمان با تغییرات در دنیا باید بتوانیم مهارت گفتگو را در جامعه افزایش دهیم.

ابتکار با بیان اینکه امروز به مهارت گفت‌وگو کمتر توجه می‌شود، عنوان کرد: برخی از مشکلات اجتماعی امروز از جمله خیانت و طلاق سر منشا آن عدم آگاهی از ارتباط گیری صحیح است.

وی با بیان اینکه عدم توانایی در ارتباط با یکدیگرموجب از بین رفتن عاطفه، همدلی و همفکری در خانواده شده است، بیان کرد: راه سخن گفتن با نسل جدید نصحیت و صحبت‌های عامرانه نیست بلکه گفت‌وگو باید صورت گیرد و حرف آنها را نیز باید شنید.

ابتکار به برنامه‌های ویژه در مراسمات دهه فجر، روز زن و عید نوروز اشاره کرد و گفت: با اجرای این برنامه‌ها خواستار افزایش مهارت گفتگو و تحمل انتقاد و شنیدن نظرات بقیه هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه استان بوشهر ششمین استانی است که این طرح مطرح می‌شود، بیان کرد: به روزی این طرح در همه استان‌ها اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح شورای مشورتی فقهی و حقوقی در زمینه معرفی برخی مسائل حقوقی  یکی دیگر از طرح‌های معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.