بر اساس اعلام دفتر نخست‌وزیری انگلیس، تاکنون وزرای دادگستری، کار و امور بازنشستگی، فرهنگ و ایرلند شمالی تغییریافته و شماری از اعضاء کابینه در داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیری) منتظر روشن شدن تکلیف خود هستند.

بر اساس اعلام دفتر نخست‌وزیری انگلیس «دیوید لیدینگتون» از وزارت دادگستری برکنار و به معاونت امور کابینه منصوب شد؛ به‌جای او «دیوید گاوکی» وزیر کار و امور بازنشستگی به این وزارت منتقل‌شده است.

«جیمز بروکنشایر» وزیر امور ایرلند شمالی نیز به بهانه کسالت از مقام خود استعفا داد و به‌جای او خانم «کرن بردلی» وزیر فرهنگ ، رسانه و ورزش، به این وزارت خانه منتقل شد.

متعاقباً «متیو هنکوک» معاون امور هنر وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش به تصدی این وزارت خانه ارتقا یافت. 

ریاست تشریفاتی حزب محافظه‌کار هم به «برندون لویس» معاون وزیر کشور انگلیس در امور مهاجرت رسید. پیش از این، انتظار می رفت کریس گریلینگ وزیر امور حمل و نقل به این سمت منصوب شود و حتی برای دقایقی حزب محافظه کار پیام تبریک خود به آقای گریلینگ را در توییتر منتشر کرد اما بلافاصله آن را حذف نمود.

بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری انگلیس شماری از وزرای کابینه در سمت های خود ابقاء شده اند که فهرست آنها به قرار زیر است:

** بوریس جانسون (وزیر امور خارجه)

** دیوید دیویس (وزیر برگزیت)

** امبر راد (وزیر کشور)

** فیلیپ هاموند (وزیر دارایی)

** ساجد جاوید (وزیر مسکن)

** جرمی هانت (وزیر بهداشت)

** گرک کلارک (وزیر تجارت)

** گاوین ویلیامسون (وزیر دفاع)

** پنی موردانت (وزیر توسعه بین الملل)

** کریس گریلینگ (وزیر حمل و نقل)

** لیام فاکس (وزیر تجارت بین الملل)

** مایکل گوو (وزیر محیط زیست)

بر اساس گزارش های منتشر شده احتمال دارد تغییرات در کابینه ترزا می تا فردا (سه شنبه) ادامه پیدا کند. 

قرار است تکلیف جانشین «دامیان گرین» معاون اول نخست‌وزیر انگلیس نیز که ماه گذشته در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر دسترسی وی به تارنماهای غیراخلاقی، مجبور به استعفا شد مشخص می گردد.

این خانه‌تکانی که برای سومین بار از زمان روی کار آمدن ترزا می از جولای سال ۲۰۱۶ به شمار می‌رود، پس‌ازآن صورت می‌گیرد که سه تن از اعضاء ارشد دولت او اواخر سال گذشته میلادی از سمت خود استعفا کردند. 

مایکل فالون وزیر پیشین دفاع و دامیان گرین معاون اول پیشین «ترزا می» به دلیل رفتار غیراخلاقی با زنان جوان مجبور به استعفا شده و لکه سیاهی را بر کابینه ترزا می برجای گذاشتند.

«پریتی پتل» وزیر پیشین توسعه بین‌الملل نیز به دلیل ملاقات مخفیانه با مقامات رژیم صهیونیستی از سمت خود کناره‌گیری کرد. 

حزب کارگر در واکنش به این تغییرات عنوان کرد که دولت بایستی تمرکز خود را برای حل مشکلات داخل کشور از جمله نظام سلامت صرف کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.