به گزارش رویترز، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیکهای جهان در سخنرانی سالانه خود خطاب به جهانیان از تمام کشورهای جهان خواست تا برای کاهش تنشها در شبه جزیره کره از روند گفتگوها حمایت کنند و همچنین برای وضع ممنوعیت قانونی و الزام آور بر تسلیحات هسته ای با یکدیگر همکاری نمایند.

پاپ فرانسیس در ادامه سخنان خود گفت: «به منظور یافتن راههای جدیدی برای غلبه بر تعارضات کنونی، افزایش اعتماد متقابل و تضمین یک آینده صلح آمیز برای مردم کره و کل جهان؛ حمایت از هر گونه تلاش در راستای پیشبرد روند گفتگوها در شبه جزیره کره از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است».

گفتنی است که یک روز پیش از گفتگوهای برنامه ریزی شده مقامات دو کره پیرامون حضور همسایه شمالی در بازیهای المپیک زمستانی «پیونگ چانگ» در کره جنوبی، پاپ فرانسیس نمایندگان ورزشی از بیش از ۱۸۰ کشور جهان را در سخنرانی روز دوشنبه خود مورد خطاب قرار داد.

برخی دیپلماتها این بازیهای المپیک زمستانی را سرآغاز احتمالی یک رشته بحث و گفتگوها پیرامون موضوعات بشردوستانه می دانند.

پاپ فرانسیس در این سخنرانی بار دیگر خواستار ارائه راه حل دو دولت برای مناقشه «اسرائیل- فلسطین» و همچنین رعایت «وضعیت موجود بیت المقدس» شد.

رهبر کاتولیکهای جهان در ادامه سخنرانی خود با اشاره به موضوع تغییرات اقلیمی، خواستار «تلاشی یکپارچه» برای پایبند ماندن به مفاد توافق پاریس (۲۰۱۵) با هدف کاستن از گازهای گلخانه ای شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.