جلال جلالی زاده فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به فقدان هاشمی در صحنه سیاسی کشور، گفت: آقای هاشمی یک سیاستمدار واقع‌بین بود و بر مشکلات احاطه کاملی داشت و با توجه به این خصوصیات و ویژگی ها دوستان بسیار در خارج از کشور و در میان سیاستمداران زمام‌داران داشت.

 

 وی ادامه داد: از نظر سیاست های بین المللی آقای هاشمی، فرد مورد اعتمادی بودند و باتوجه به سبقه دیپلماتیک بودن ایشان می توانست به آسانی مشکلات را حل کند. همچنین با توجه به قدرت لابی گری بسیاری از مشکلات داخلی را می توانست با رایزنی حل کنند و نگذارند که بسیاری از مسایل لاینحل بماند و در کشور دچار مشکل شویم. 

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب، خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به اینکه کسی مانند آیت الله هاشمی در کشور نداریم که مورد قبول جناح‌های مختلف باشند و از قدرت لابی گری و رایزنی زیادی برخوردار باشند امروز با مشکلات زیادی در کشور مواجه هستیم که این امر موجب شده بسیاری از مشکلات در کشور لاینحل بماند و موجب مشکلات و گرفتاری هایی شود.

 

جلالی زاده، با اشاره به اعتراضات اخیر، گفت: برای مثال اگر ایشان در اعتراضات که اخیرا شاهدش بودیم و همچنین مشکلات خارجی و داخلی همچون برجام بود با توجه به تحلیلی که داشتند می توانستند کمک خوبی کنند اما امروز حتی در مجمع تشخیص  یا در امورات دیگر جایشان خالی است.

 

وی خاتمی را شبیه ترین فرد به هاشمی عنوان کرد و اظهارداشت: شبیه ترین فرد به آقای هاشمی با توجه به وضعیت جامعه ما آقای خاتمی است و ایشان می توانند این جایگاه را پر کنند. آقای خاتمی از نظر فکر و اندیشه، جایگاه بین المللی و جایگاه داخلی بهترین فردی هستند که می توانند این جایگاه را پر و این نقش را ایفا کنند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: در هر صورت بحث قانون مدار نبودن است واگر ما قانون مدار بودیم و قانون حاکم می شد شاید نیاز به روش های سنتی نبود. اما از آنجایی که ما یک جامعه سنتی هستیم  قطعا به شیخوخیت نیاز داریم. ما جامعه در حال گذاری هستیم از این نظر به وجود شخصیت ها و افرادی که از جایگاه ملی و بین‌المللی برخوردار باشند نیاز داریم که در ایام و موقعیت های دشوار حلال مشکلات باشند. 

 

جلالی زاده ادامه داد: آقای هاشمی قبل و بعد از انقلاب از جایگاه مهمی برخوردار بودند و بر وضعیت کشور اشراف کامل داشتند. ایشان در زمانی که در قید حیات بودند با ارائه راهکارها، پیشنهادها و ... بسیاری از مشکلات را برطرف می کردند. 

 

وی خاطرنشان کرد: قطعا امروز هم در ایران شخصیت های اندیشمند زیادی هستند که دغدغه حل مشکلات کشور را دارند اما مسئولین و زمام داران باید ارزش این افراد را بدانند و به صحبت ها و پیشنهادهای آنها توجه کنند تا کشور دچار بحرانهای مختلف نشود. چرا که هیچ کشوری بدون توجه به اندیشه و فکر مخالفان و موافقان نمی تواند به خواسته خودش برسد.

 

این فعال سیاسی، اظهارداشت: باید مسئولین در برنامه ها و روابط خویش بازنگری داشته باشند و برای افکار و اندیشه های میهن و مخصوصا دیگر عزیزان ارزشی را قائل باشند تا بتوانند با دلسوزی، فکر و اندیشه راهکار بهتری را برای اداره کشور ارائه کنند و سایرین نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.