علیرضا کاظمی توضیح داد: در یک نشست کاری گفتم رویکردهای آموزش‌وپرورش باید فرهنگی تربیتی باشند، براساس مبانی نظری سند تحول بنیادین قرار است تغییر رویکردهایی در آموزش و پرورش رخ دهد. مگر در اختیار من است که بتوانم نام وزارت آموزش‌وپرورش را تغییر دهم.

وی گفت: در مبانی نظری سند تحول بنیادین، رویکردها و چرخش‌های تحول آفرین در آموزش‌وپرورش مطرح شده‌است که یکی از مهم‌ترین چرخش‌های تحول آفرین، تغییر رویکرد وزارت آموزش‌وپرورش از یک نهاد صرفا آموزشی به یک نهاد با رویکرد فرهنگی و تربیتی است.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد: ما می‌خواهیم بگوییم که تمام رویکردها در همه حوزه‌ها باید تربیتی باشد، با توجه به اهمیت موضوع، اشاره من به همین رویکردهای تربیتی در فضای آموزش‌وپرورش بود.

با تأکید براینکه رویکرد اصلی و راهنمای ما در تمام اقدامات وزاتخانه و ازجمله در معاونت پرورشی و فرهنگی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است، گفت: مطابق این سند قرار است وزارت آموزش‌وپرورش از یک نهاد علمی و آموزشی صرف به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و به «وزارت تربیت رسمی و عمومی» تغییر نام دهد و براساس این تغییر نام، نگاه به رویکردهای آن، چه در آموزش‌وپرورش و چه در جامعه باید تغییر یابد.

روز گذشته یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌و‌پرورش موضوع تغییر نام وزارت آموزش‌وپرورش به وزارت «تربیت رسمی و عمومی» را مطرح کرد که بلافاصله بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشت که برخی کارشناسان از شنیدن چنین خبری شگفت‌زده شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.