هیل گزارش داد، هوگان گیندلی، سخنگوی کاخ سفید گفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا همچنان بر این عقیده است که استیون بنن، استراتژیست ارشد و سابق کاخ سفید فرصت عذرخواهی را از دست داده و این حرف‌ها را برای خودش زده است!

 

گیندلی درباره بنن به خبرنگاران در ایر فورس وان گفت: گمان نکنم اکنون فرصتی برای عقب‌گرد بنن وجود داشته باشد. اصلا فکر نکنم بتوان آن را درست کرد.

 

این اظهارات چندان به مذاق استیون بنن خوش نمی‌آید آن هم در شرایطی که شغلش به عنوان رئیس پایگاه خبری "بریت‌بارت" بابت اختلاف‌ نظرش با ترامپ به خطر افتاده است.

 

بنن کلید اصلی کتاب جنجالی "آتش و خشم: درون کاخ سفید ترامپ" به نوشته مایکل وولف است؛ کتابی که تصویری آشفته و درهم‌برهم از کمپین ترامپ و ماه‌های اول ریاست جمهوری او به تصویر می‌کشد.

 

این مشاور سابق جلسه دونالد ترامپ جونیور،‌ پسر ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا و جرد کوشنر، داماد خانواده ترامپ و پل مانافورت، مدیر وقت کمپین ترامپ با یک وکیل روسی را "خیانت‌آمیز و غیر میهن‌پرستانه" توصیف کرده است. این نشست در جریان انتخابات ۲۰۱۶ و در برج ترامپ برگزار شد.

 

بنن همچنین تسلط ترامپ بر سیاست و سیاستگذاری را زیر سوال برد.

 

هوگان گیندلی، سخنگوی کاخ سفید گفت: وقتی شما به سبک او(بنن) خانواده فردی را هدف می‌گیرید، آن هم دو فرزند رئیس‌جمهوری که به این کشور خدمت می‌کنند و خدماتشان از جان و دل است، حرکت شما نفرت‌انگیز و غم‌انگیز می‌شود و من از شما می‌خواهم تا بروید به سبک او درباره خانواده فردی حرف بزنید و بعد ببینید که آیا آن فرد واکنش نشان می‌دهد یا خیر. قطعا واکنش سختی در پی خواهد داشت.

 

استیو بنن شنبه پس از گذشت روزها از زمان انتشار کتاب "آتش و خشم" با صدور بیانیه‌ای دونالد ترامپ جونیور را به عنوان یک "میهن‌پرست" و "مرد خوب" ستود و از پاسخ دیرهنگام خود بابت اظهارات منتشر شده خودش ابراز تاسف کرد.

 

او گفت: متاسفم که واکنش دیرهنگام من به این گزارش غیر دقیق درباره دونالد ترامپ جونیور توجه‌ها از دستاوردهای تاریخی رئیس‌جمهوری آمریکا در اولین سال حضورش در کاخ سفید را منحرف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.