محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران در حاشیه نخستین کنگره بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران به بیان برخی ویژگی‌های فکری و شخصیتی مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی اصولا به سمت وحدت میان قوا و احزاب و ایجاد وحدت در جامعه حرکت می‌کرد و از افراط و تفریط پرهیز می‌نمود.

وی همچنین با تاکید بر نقش تاثیرگذار آیت‌الله هاشمی در انقلاب اسلامی، گفت: ایشان از چهارده سالگی که به قم هجرت کردند تلاش‌های خود را برای مردم آغاز نمودند و با پشتکاری که داشتند روابط مثبتی را با گروه‌های مختلف سیاسی، مردم و احزاب برقرار کردند و تلاش بسیاری برای تحقق اهداف خود که آزادی و آبادانی ایران اسلامی بود به کار بستند.

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه تلاش‌های آیت‌آلله تحقق دستاوردهای خوبی را رقم زد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کشور ادامه پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به حضور شخصیت‌های مختلف داخلی و بین‌المللی در کنگره بزرگدشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: این شخصیت‌ها عمدتا راه آیت‌الله هاشمی را قبول داشتند و برای همدردی با ایشان در این کنگره حضور یافتند و می‌خواهند اعلام کنند که مسیر اعتدال برای کشور و دنیا زمینه عقلانی است که باید ادامه پیدا کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.