متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر علی عسگری

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

با سلام

احترا همانگونه که مستحضر هستید یک فروند نفتکش در اثر برخورد با یک کشتی باری چینی دچار سانحه گردیده است و متاسفانه ۳۲ نفراز پرسنل یعنی ۲۹ دریانورد ایرانی و ۲دریانورد بنگلادشی و همسر یکی از دریانوردان عزیزمان مفقود گردیده‌اند.

خانواده بزرگ انجمن صنفی دریانوردان تجاری در این رخداد با نگرانی سرنوشت دریانوردان عزیز میهنمان را دنبال می‌نماید. متاسفانه در سال گذشته ۱۶ نفر از آتش نشانان در حادثه پلاسکو به شهادت رسیدند و رسانه ملی از همان ساعات اولیه به پوشش زنده آن حادثه به مدت چند روز پرداخت و در تمامی شبکه‌ها از آتش و اتش‌نشان و از سختی‌ها و خطرات آن شغل منعکس شد.

امروز که ۲۹ دریانورد ایرانی این سربازان خط مقدم جبهه نبرد اقتصادی که در تمامی دوران دفاع مقدس و جنگ اخیر اقتصادی در کمال مظلومیت و گمنامی انجام وظیفه نموده‌اند و شاهرگ صادرات نفتی میهن اسلامی را باز نگاه داشته‌اند پس از ماه‌ها دوری از خانواده، هزاران کیلومتر دور از میهن و در میان اقیانوس در حال سوختن هستند و هیچ اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست، گله‌مندیم که آیا این فاجعه عمیق سزاوار نیم نگاهی از جانب رسانه ملی نیست؟

در این شرایط و لحاظ حساس شایعات و اخبار غیرمعتبر که به واسطه عدم فعالیت موثر و ملموس صدا سیما در این حوزه رواج یافته و از آنجایی که رسانه ملی به عنوان تنها مرجع رسمی اخبار در ایران شناخته می‌شود و خانواده تمامی این عزیزان چشم و گوش به رادیو و تلویزیون دوخته‌اند تا بلکه خبری دقیق و جدید کسب نمایند. براستی سهم رسانه ملی در اطلاع رسانی این سانحه تنها یک خبر تکراری در طی شبانه روز است ؟ صداوسیما در آسیای شرقی دارای دفتر نمایندگی است اما دریغ از یک خبر تولیدی از سوی خبرنگاران صداوسیما از محل سانحه.

ما به عنوان سربازان گمنام و همیشه حاضر در جبهه اقتصادی از آغاز انقلاب اسلامی از رسانه ملی انتظار داریم که خبرنگاران صدا و سیما با مراجعه به نزدیک‌ترین بندر به محل سانحه و ارتباط با سازمان دریایی آن کشور و اداره کل تجسس و نجات و همچنین دست اندرکاران عملیات دریایی سانحه، همگان را از جزئیات اتفاقات پیش آمده روند امداد و نجات و سرنوشت همقطارانمان مطلع سازند.

علی رغم همه بی‌مهری‌ها و گمنامی‌ها همواره آماده ادای دین به میهن اسلامی هستیم و خواهیم بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.