رأی الیوم گزارش داد، نبیل شعث، مشاور روابط خارجی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان گفت، همچنان موضع مخالف رهبری فلسطین در خصوص سفر مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یکسان و بدون تغییر است.

شعث تاکید کرد، موضع فلسطین دراین باره تغییری نکرده و مادامی که دولت آمریکا از اسرائیل طرفداری کند، این موضع تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: طبق اطلاعات ما سفر به رام‌الله در دستور کار پنس نیست چرا که به خوبی می‌داند چنین تصمیمی هم داشته باشد، از او استقبال نخواهیم کرد.

مشاور عباس ادامه داد، اقدامات آمریکا از جمله تهدید به قطع کمک‌ها و بلوکه کردن اموال سازمان امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) تاکیدی بر طرفداری آنها از اسرائیل است.

همچنین عباس در اظهارات پیشین خود گفته بود، تصمیم آمریکا درباره قدس مردود است و این اقدام به منزله عقب‌نشینی ایالات متحده از میانجی‌گری و نظارت بر روند صلح میان فلسطین و اسرائیل است.

پس از به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی ترامپ، تشکیلات خودگردان فلسطین از استقبال از پنس خودداری کرد که قصد داشت چند روز پس از اعلام ترامپ به منطقه سفر کند.

پنس قرار بود اواسط ماه میلادی گذشته به بیت لحم رفته و با عباس دیدار کند، اما اعلام ترامپ موجب شد فلسطین عدم تمایل خود را برای این دیدار ابراز داشته و فلسطینیان هم اعلام کنند همه روابط خود را با آمریکا قطع می‌کنند.

کاخ سفید اعلام کرد، معاون ترامپ ۱۹ تا ۲۳ ژانویه در سفر دوره‌ای خود به خاورمیانه به مصر، اردن و اسرائیل سفر می‌کند، اما مقامات آمریکا درباره سفر وی به رام‌الله اظهار نظر نکردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.