به گزارش تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اظهار داشت که کرملین از مذاکره مستقیم میان نمایندگان کره شمالی و کره جنوبی استقبال میکند چرا که این روش تنها راه کاهش تنش در شبه جزیره کره است.

پسکوف گفت: ما از تماس مستقیم بین نمایندگان دو کره حمایت می کنیم. ما اعتقاد داریم که تنها از طریق این گفتگو ممکن است تنش ها در این منطقه کاهش یابد، و این دقیقا همان گفتگویی است که مقامات روسیه اعلام می کردند که لازم است.

وی یادآور شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بارها برای ایجاد شرایط لازم برای این گفتگو تاکید کرده و همچنین بر جلوگیری از هرگونه اقدام، حرکت و اظهاراتی که می تواند مانع آن شود، تاکید داشته است.

گفتنی است که صبح امروز هیئت هایی از دو کشور کره جنوبی و کره شمالی برای نخستین بار پس از ۲ سال مذاکراتی رسمی را با یکدیگر آغاز کردند.

مذاکرات بین دو کره در منطقه عاری از تسلیحات که شبه جزیره کره را به دو نیم می کند، برگزار می شود.

«چو میونگ» که ریاست هیات کره جنوبی را برعهده دارد در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما امروز چگونگی مشارکت کره شمالی در بازی های المپیک و پارا المپیک زمستانی و بهبود روابط بین دو کره را مورد بحث قرار خواهیم داد.

رئیس هیات کره شمالی در این مذاکرات هم گفت که انتظار دارد گفتگوهای روز سه شنبه بین دو کره که نخستین نوع خود پس از گذشت بیش از دو سال است خوب پیش رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.