در حالی که با موافقت دیروز رییس جمهوری قرار شده سود سهام عدالت مربوط به سال گذشته به حساب سهامداران واریز شود،  امروز رییس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد که چهار ماه طول می‌کشد تا سود سهام عدالت مربوط به سال مالی ۱۳۹۵ کامل به مشمولان پرداخت شود.

تعرفه خودروهای هیبریدی همچنان سوژه روز

در حالی که رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است که خودروهای هیبریدی اثر چندانی بر کاهش آلودگی هوا در شهرها نداشته و برای عدم ایجاد رانت در این زمینه تصمیم به افزایش تعرفه واردات آن از ۵ به ۴۵ درصد گرفته شده، رئیس سازمان توسعه تجارت خبر داده که امکان تجدید نظر در این تعرفه‌ها وجود دارد.

مجتبی خسروتاج گفته که آماده شنیدن انتقادات مرتبط با تعرفه واردات خودروهای هیبریدی در کمیسیون ماده یک هستیم و اگر لازم باشد و دلایل کافی ارائه شود، در تعرفه واردات این نوع خودروها تجدید نظر خواهیم کرد.

تخم مرغ ۴۲۰ تومانی مربوط به مغازه‌ها نیست!

در حالی که پیش از این از سوی سازمان حمایت اعلام شده بود که قیمت مصوب تخم مرغ شانه ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان و بنابراین قیمت هر تخم مرغ ۴۲۰ تومان بوده و مردم در صورت مواجهه با گران‌فروشی، آن را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند، حالا مشخص شده که " تخم‌مرغ شانه‌ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان را فقط باید در میدان میوه و تره بار خرید و قیمت این محصول در مغازه‌های سطح شهر ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است که این نرخ برایشان مجاز است"!

کارت اعتباری خرید کالا، شاید سال بعد

علی‌ رغم گذشت ۱۰ ماه از سال ۱۳۹۶ کماکان هیچ برنامه عملیاتی برای اجرای کارت اعتباری خرید کالای ایرانی ارائه نشده است. این در حالی است که قرار بر این بود که طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال جاری با رفع نقایص طرح قبلی که در سال گذشته به مرحله اجرا درآمد، توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز بانک مرکزی اجرایی شود. تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که اجرای این طرح با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا پایان سال جاری منتفی است.

سود وام اشتغال روستایی چند درصد است؟

تسهیلات ۱۲ هزار میلیارد تومانی تحت عنوان وام اشتغال روستایی که ثبت نام در سامانه آن به تازگی آغاز شده، قرار است در مناطق روستایی و عشایری مرزی با نرخ سود چهار درصد، در مناطق روستایی و عشایری معمولی با نرخ شش درصد و در نواحی صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر با نرخ سود ۱۰ درصد توزیع شود.

۱۰۰۰گوشی اپل غیرفعال شد؛ به زودی ۳۰۰۰ دستگاه دیگر نیز قطع می‌شود!

با اجرای رجیستری روی گوشی‌های موبایل آیفون تاکنون ۱۰۰۰ دستگاه گوشی اپل که قاچاقی وارد شده بودند غیرفعال شده و قطع ۳۰۰۰ دستگاه دیگر نیز از دیروز آغاز شده است. البته اجرای رجیستری گوشی‌های سامسونگ هم به زودی آغاز می‌شود. البته به گفته مسوولان اتحادیه مخابراتی، فروشندگان موظفند این گوشی‌ها را پس بگیرند. اینکه آیا فروشندگان حاضر به پس گرفتن این گوشی‌ها خواهند بود یا نه موضوعی است که در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

راه‌آهن به کمک متروی تهران آمد

پس از اتصال ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران به مترو، طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است راه‌آهن از سه نقطه جدید شهرری، جوانمرد قصاب و ترمینال جنوب هم به متروی تهران متصل شود. مسوولان راه‌آهن امید زیادی دارند که با این کار بخشی از بار مسافر مترو را به قطارها منتقل کنند ولی با توجه به دور بودن ایستگاه قطارها از مراکز اصلی شهری بعید به نظر می‌رسد با استقبال مردم مواجه شود.

سیب و پرتقال شب عید جور شد

سیب و پرتقال از جمله میوه‌های پرمصرف ایام نوروز است که دولت برای مدیریت بازار و جلوگیری از افزایش قیمت آن در نوروز، هر ساله در فصل زمستان اقدام به ذخیره‌سازی این دو میوه در سردخانه‌ها برای توزیع در روزهای پایانی سال می‌کند. امسال نیز طبق اظهارات معاون وزیر جهاد کشاورزی، برای تامین نیاز شب عید به اندازه سال قبل یعنی بیش از ۲۳ هزار تن سیب خریداری و ذخیره‌سازی شده است اما پرتقال تا حدود ۵۰ هزار تن خریداری و ذخیره شده که هنوز هم ادامه دارد. البته وی به قیمت‌ها اشاره‌ای نکرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.