رویترز گزارش داد، پسر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در حال مستی در مقابل یک کلوب شبانه درباره «زد و بند میلیاردی پدرش» با یک تاجر سخنانی گفته که مایه دردسر شده است. بخشی از نوار صوتی این سخنان از تلویزیون رسمی اسرائیل پخش شده است.

«یائیر نتانیاهو» پسر بنیامنین  نتانیاهو در حالی‌که مست بوده درباره یک معامله گازی به پسر یکی از تاجر‌های اسرائیل سخنانی گفته است که انعکاسی وسیع در رسانه‌ها پیدا کرده و جنجال جدیدی برای نخست‌وزیر اسرائیل درست کرده است. از این سخنان، فایل صوتی در دست است که سال ۲۰۱۵ در یک اتومبیل در مقابل یک کلوب شبانه ضبط شده و روز دوشنبه بخشی از آن از کانال دو تلویزیون اسرائیل پخش شده است.

در این ویدئو پسر نتانیاهو و دوستانش در مورد اینکه کدامیک پول بیشتری برای خوشگذرانی آن شب داده سر به سر یکدیگر می‌گذارند. اما پسر نتانیاهو یک چیز دیگر هم به «نیر مایمون» می‌گوید که انتشار آن جنجال برانگیز می‌شود: «پدرم ۲۰ میلیارد برای پدرت سازماندهی کرد، حالا تو می‌تونی ۴۰۰ شکل (۱۰۰ یورو) به من بدی.»

۲۰ میلیاردی که پسر نتانیاهو درباره‌اش حرف می‌زند مربوط به قراردادی در مورد بهره‌برداری از میدان گازی «تمر» در دریای مدیترانه است.

منتقدین نتانیاهو او را متهم می‌کنند که در بهره‌برداری از این میدان به برخی شرکت‌ها امتیاز ویژه داده است. «آوی گابی» رئیس حزب «کار» گفته است که این نوار صوتی یکی دیگر از نشانه‌های وجود فساد در معامله گازی یاد شده است.

در واکنش به این رسوایی، نتانیاهو، روز گذشته گفت پسرش به درستی عذرخواهی کرده است و افزود: «من و همسرم فرزندانمان را طوری تربیت کرده‌ایم که به همه مردم و به همه زنان احترام بگذارند.»

بنیامین نتانیاهو در یک واکنش کتبی به انتشار این خبر گفت از دوستی پسرش با پسر «کوبی مایمون» بی‌اطلاع بوده و این موضوع روی قرارداد گاز هیچ تاثیری نداشته و پسرش نیز از این قرارداد بی‌خبر بوده است.

نخست‌وزیر اسرائیل این گزارش را هجو توصیف کرد و افزود بخشی از کارزار رسانه‌ای علیه دولت دست‌راستی اوست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.