برنامه نود این هفته بخشی از زمان خود را به بررسی انتقال بازیکنان سرباز اختصاص داد و با روی خط آوردن رضا عنایتی و سعید آذری به عنوان نمایندگان دو باشگاه مشکی‌پوشان و ذوب‌آهن که از این نظر ظربه خورده بودند، ناراحتی آنها از رفتار مسئولان باشگاه تراکتورسازی را پوشش داد.

سوای بحث اخلاقی یا غیر اخلاقی بودن کار مسئولان تراکتورسازی در جذب بازیکنان تیم‌های دیگر بدون اطلاع آنها و با شیوه انصراف از تحصیل و لغو معافیت تحصیلی، نکاتی در صحبت‌های مدیرعامل ذوب‌آهن مطرح شد که نشان از تخلف آشکار مدیران باشگاه تبریزی داشت.

آذری صراحتاً از پرداخت مبالغ هنگفتی بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان به هر یک از ۳ بازیکن سرباز خود توسط تراکتورسازی خبر داد که این مبلغ آنها را ترغیب به ترک تیم و شهری که در آن جا افتاده بودند کرد. در صورتی که ادعای مدیرعامل ذوب‌آهن صحت داشته باشد و چنین مبالغی از سوی تراکتورسازان به بازیکنان سربازش پرداخت شده باشد، این موضوع یک تخلف آشکار و بزرگ از سوی مدیران باشگاه تبریزی خواهد بود.

طبق قانونی که در تربیت بدنی نیروهای مسلح از سال ۹۳ به تصویب رسیده است، بازیکنانی که به عنوان سرباز جذب تیم‌های نظامی می‌شوند حقوق عادی سربازی را طبق جدول نیروهای مسلح دریافت خواهند کرد و پرداخت مبلغی مازاد بر آن به این بازیکنان ممنوع است.

ظاهراً اوایل به تصویب رسیدن این قانون در مورد بازیکنان سرباز رعایت می‌شده ولی چندسالی است که توسط چند باشگاه نظامی خصوصاً تراکتورسازی زیرپا گذاشته می‌شود و باید دید رسیدگی به این موارد بر عهده کدام مرجع است.

مسئولان تراکتورسازی در قبال این اتهام مدیرعامل ذوب‌آهن سکوت کرده و تا کنون دفاعی از خود نداشته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.