اسکای نیوز گزارش داد، در پی تظاهرات مردم تونس در اعتراض به افزایش قیمت‌ها، بار دیگر درگیری‌های شبانه میان تعدادی از معترضان و نیروهای امنیتی در مناطق مختلف این کشور به وقوع پیوست.

تعدادی از معترضان اقدام به بستن راه‌ها، آتش سوزی در پایتخت تونس و تخریب اموال عمومی از جمله پاساژها کردند و نیروهای دولتی برای متفرق کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده  و برای مقابله با یورش تظاهرات کنندگان یگان‌های خود را در نهادهای تجاری مستقر کردند.

تظاهرات کنندگان سه شنبه شب در خیایان‌های شهرهای مختلف حضور داشته و علیه سیاست‌های اقتصادی جدید دولت شعار دادند.

 

در این راستا، یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس روز سه شنبه با وزیر کشور، وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد امنیتی و نظامی نشستی برگزار و اوضاع امنیتی کشور و چگونگی برخورد با اعتراض‌ها را بررسی کرد.

احزاب مخالف و احزاب ائتلاف دولتی یکدیگر را به ایجاد مشکلات متهم می‌کنند.

همچنین ایلی طرابلسی، پسر رئیس معبد یهودی «غریبه» در شهر جربه تونس اعلام کرد، معترضان سعی داشتند سه شنبه شب این معبد را به آتش بکشند. 

وی افزود، کسی در این حادثه آسیبی ندیده است.

معبد الغریبه یکی از مشهورترین معابد دینی یهودی در شمال آفریقاست که سالانه مراسم جشن و آیین دینی در آن انجام و هزاران زائر از اقصی نقاط دنیا به آنجا می‌روند.

این معبد سال ۲۰۰۲ هم شاهد حمله تروریستی بود که ۲۱ تن در آن حادثه کشته شدند، ۱۴ تن از کشته شده‌ها آلمانی بودند.

وزارت کشور تونس سه شنبه از بازداشت ۴۴ معترض متهم به غارت خبر داد.

گروه‌های مخالف اعلام کردند از اعتراض‌ها حمایت می‌کنند اما مخالف غارت و تخریب هستند، آنها از دولت خواستند طرح قانون مالیاتی جدید را لغو و طرح افزایش قیمت کالاها را به حالت تعلیق درآورد.

همچنین شیخ بشیر بن حسن، مبلغ تونسی، امارات را متهم به حمایت از اعتراض‌ها علیه افزایش قیمت‌ها در تونس کرد و گفت، امارات پشت پرده این تظاهرات است، مردم باید طرح‌های این کشور را خنثی کنند.

وی در صفحه فیس‌بوک خود با اشاره ضمنی به جبهه خلق، بزرگترین فراکسیون چپگرا و حزب "مشروع" تونس که متهم به دریافت بودجه از امارات است، گفت، اقدامات آنها غیراخلاقی است.

بن حسن افزود، تظاهرات باید در روز و بدون تخریب صورت گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.