ایندیپندنت گزارش داد، تحلیل جدیدی از نخستین ۳۰ هزار واژه به کار گرفته شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در این سمت مشخص کرد که سطح خواندن وی بین سه تا هفت است که کمتر از هر رئیس جمهور دیگر از ۱۹۲۹ است.

دستور زبان و واژگان ترامپ هم نسبت به هر رئیس جمهور دیگری از زمان "هربرت هوور"، سی و یکمین رئیس جمهوری آمریکا از ۱۹۲۹ تا ۱۹۳۳ واقعا ساده است و اصلا پیچیده نیست.

این مقایسه و سنجش بر مبنای مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های خبری تمام ۱۵ رئیس جمهوری از زمان ۱۹۲۹ است که توسط پایگاه داده‌ای "Factba.se" صورت گرفته است.

تحلیل‌های صورت گرفته برای به دست آوردن اطلاعات در سطح درک مطلب، تنوع استفاده از واژگان و میزان پیچیدگی آنها صورت گرفته است و در همگی آنها آقای ترامپ کمترین رتبه را به دست آورده است.

میانگین استفاده ترامپ از سیلاب‌ها در هر واژه کمتر از ۱۴ رئیس جمهور از ۱۹۲۹ است و وی از واژه‌های منحصر به فرد کمتری هم استفاده می‌کند.

"بیل فریشلینگ"، مدیر این پایگاه داده‌ای نوشت: استفاده ترامپ از واژه‌ها در مقایسه با ۱۴ رئیس جمهوری پیش از وی تا ۱۹۲۹ بسیار کمتر است.

موضوع مربوط به سلامت روان ترامپ اخیرا نقل محافل است به طوریکه مایکل وولف،‌ نویسنده کتاب "آتش و خشم: در کاخ سفید ترامپ" به این مساله اشاره شده است. این مولف در این کتاب مدعی شده که خانواده، دوستان و همکاران ترامپ همگی آمادگی وی را برای ریاست جمهوری زیر سوال برده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.