بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۵۱ سنت یا ۰.۸۱ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی معاملات روز سه شنبه، به ۶۳.۴۷ دلار در هر بشکه رسید. قیمت پایه نفت آمریکا اوایل معاملات تا رکورد ۶۳.۵۳ دلار در هر بشکه صعود کرده بود که بالاترین قیمت از دسامبر سال ۲۰۱۴ بود.

بهای معاملات نفت برنت با ۳۷ سنت یا ۰.۵۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ۶۹.۱۹ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت اواخر معاملات روز سه شنبه به ۶۹.۲۹ دلار صعود کرده بود که بزرگترین افزایش قیمت اواسط روز از ماه مه سال ۲۰۱۵ بود.

ویلیام اولاگلین، تحلیلگر سرمایه‌گذاری در شرکت ریوکین سکیوریتیز گفت: ادامه توافق اوپک و کاهش ذخایر همگی به بالاتر رفتن قیمت نفت کمک کرده‌اند.

اوپک و شماری از تولیدکنندگان خارج از این سازمان شامل روسیه با هدف حمایت از رشد قیمت، نوامبر سال گذشته با تمدید کاهش تولید تا پایان سال ۲۰۱۸ موافقت کردند.

هدف از این محدودیت تولید، کاهش سطح ذخایر نفت در اروپا و آمریکای شمالی و حذف مازاد عرضه در بازار جهانی بود که از سال ۲۰۱۴ قیمت‌ها را دچار کاهش کرد.

موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه اعلام کرد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به پنجم ژانویه ۱۱.۲ میلیون بشکه کاهش یافته و به ۴۱۶.۶ میلیون بشکه رسیده است. آمار رسمی بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

با این‌همه انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا به زودی از مرز ۱۰ میلیون بشکه در روز عبور کرده و به سطح تولید روسیه و عربستان سعودی، بزرگترین تولیدکنندگان جهان، نزدیک شود.

بر اساس گزارش رویترز، برخی از تحلیلگران نسبت به رشد سریع قیمت‌ها و احتمال تصحیح آن هشدار دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.