سردار حسین سلامی در آیین تودیع و معارفه فرماندهان پیشین و جدید سپاه قائم (عج)استان سمنان، اظهار کرد:  دشمن در وقایع اخیر به دنبال این بود که با طراحی این سناریو به تصویر بیرونی که از اقتدار جمهوری اسلامی وجود دارد، آسیب وارد کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما بزرگترین قدرت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی تاریخ هستند افزود: با وجود این قدرت انباشته سرشار از قدرت و اراده، ملت ایران در چهار دهه اخیر قدرت و صفحات نوین امریکا را سرشار از شکست‌های آشکار کرده و همین واقعیت آشکار به دشمنی بیشتر آنها با نظام اسلامی انجامیده است.

سلامی با بیان اینکه امریکایی‌ها به بزرگی ملت ایران و شکوه رهبری‌اش اعتراف می‌کنند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بعد از انقلاب اسلامی که امریکا را از ایران بیرون کرد در این چهار دهه دشمنان و خصوصا امریکا را از سرزمین‌های زیادی بیرون رانده است.

وی گفت: آنها به قدرت اسلام که در منطقه شکل گرفته آگاهی دارند و متوجه شدند که محور قائمه این نیرو و اقتدار، جمهوری اسلامی است و از این رو برای آسیب‌زدن به آن متحد شدند.

جانشین افزود: فتوحات اسلام چه در صدر اسلام و چه در دوران معاصر همواره به دست مستضعفان، محرومان و گرسنگان رقم خورده و امروز نیز همین‌گونه است و محرومان حامی نظام اسلامی هستند.

وی ادامه داد: امروز نیز چه در ایران اسلامی و چه در عراق و سوریه و لبنان و دیگر بلاد اسلامی این محرومان هستند که در صف اول مبارزه با دشمنان اسلام و دفاع از آن هستند.

وی انقلاب اسلامی را بعثت و طلوع دوباره خورشید اسلام خواند و افزود: امام راحل با تحقق انقلاب اسلامی اندیشه‌ای نبوی را محقق کردند و امروز نیز همان بیرق بر دوش رهبری عزیز انقلاب است.

سردار سلامی با بیان اینکه استکبار همچنان به ظلم و بی‌عدالتی و مقابله با هویت معنوی و کرامت انسانی می‌پردازد اضافه کرد: اسلام از اساس با چنین نظام ظالمانه‌ای مخالف است از این رو استکبار هر روز در صدد توطئه‌ای جدید برای مقابله با نظام برآمده از اسلام راستین است.

وی به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: سخنان جامع روز گذشته رهبری معظم انقلاب تصویر جامعی از دشمنان و تحرکات آنها به دست می‌دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما در این ۴۰ سال با وجود جنگ و دشمنی دشمن، تحریم‌های اقتصادی، هجمه‌های فرهنگی متعدد و فتنه‌های سخت و... به پیش رفته و بارها آنها را شکست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در دهه ۵۰ استکبار در بسیاری از بلاد اسلامی از جمله ایران، مصر، عراق، یمن، حجاز و...حاکم بود گفت: با وقوع انقلاب اسلامی یکی از پایه‌های خیمه امریکا در منطقه که بر اساس دو پایه و ستون ایران و عربستان پی‌ریزی شده بود، فرو ریخت و ایران برای همیشه از سیطره امریکا رهایی یافت. امریکا می‌دانست که نظام اسلامی به تدریج تمام تصرفات را از دست آنها خارج می‌کند از همین رو بود که همه دنیای استکبار بر علیه نهضت و نظام اسلامی متحد شدند.

وی ادامه داد: همه توطئه‌های دشمن از زدن بر طبل تجزیه‌طلبی و اقدام به کودتا تا جنگ و تحریم و تهاجمات فرهنگی و خصوصا فتنه‌های سیاسی و عملیات روانی بر این نقشه سیاسی استوار بود که ارتباطات ما را قطع و با فشار سیاسی و اقتصادی و... انقلاب ما را مهار کنند اما ملت ایران تاریخی سرشار از شکست را امریکا و دیگر دشمنان نوشت و اجازه نداد تا تاریخ کشورش به دست بیگانگان نوشته شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حمایت‌های مردم از انظام در شرایط مختلف و از جمله در حوادث اخیر اشاره و اظهار کرد: مردم ایران به‌زیبایی بین مطالبات مادی و اقتصادی و دفاع از شکوه انقلاب تمایز قائل شدند. در وقایع اخیر با روشن‌تر شدن چهره واقعی دشمنان آنها که مطالبات به‌حق نیز داشتند به میدان دفاع از انقلاب اسلامی آمدند.

سلامی با بیان اینکه ما در نبردهای زیادی با دشمنان به پیروزی رسیدیم گفت: نبرد اخیر اما سخت‌ترین جنگ ما با دشمنان بود چرا که در این نبرد زنجیره‌ای از دشمنان را پاره کردیم. در این نبرد نه تنها امریکا که فرانسه، صهیونیست‌ها، عربستان سعودی و بسیاری از متحدان و وابستگان به استکبار در برابر نظام اسلامی شکست خوردند لذا در نبرد اخیر ما به کمک و همراهی مردم، زنجیره‌هایی از دشمنان را پاره کردیم.

 جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه مردم در وقایع اخیر به رسالت و وظیفه خود عمل کردند بیان کرد: دیروز نوبت مردم بود و با آمدن به میدان دفاع از نظام اسلامی به رسالت و وظیفه خود عمل کردند و لذا امروز نوبت ما مسوولان است.

وی با بیان اینکه مردم شایسته بهترین خدمت‌ها هستند افزود: لباس سپاه لباس حمایت و خدمت به مردم است لذا سپاه باید در خدمت به مردم پیشگام باشد.

سلامی با بیان اینکه باید به مشکلات مردم رسیدگی شود افزود: باید با خدمت بیشتر به مردم، قصورمان را جبران کنیم لذا توصیه من به همه مسوولان و خصوصا همکاران‌مان در سپاه این است که در خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها پیشرو و پیشگام باشند چرا که این مردم سزاوار خدمت‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان همچنان هستند و به دشمنی و مقابله با نظام می پردازند گفت: خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها نه تنها آرمان که اعتقاد و باور ما نیز هست لذا باید به میدان رفته و برای مرتفع کردن این مشکلات تلاش کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.