حسین شهبازی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به جو نسبتا پایدار حاکم در روز جاری (پنجشنبه 21 دی‌ماه) شرایط برای تجمیع آلاینده‌ها فراهم شده و تا بعدازظهر امروز شاخص کیفیت هوا روند افزایشی خواهد داشت.

 

تداوم هوای ناسالم در تهران

 

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران تا فردا (جمعه ۲۲ دی‌ماه) در آستانه شرایط نامطلوب برای همه افراد جامعه قرار گیرد.

مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در حال حاضر شاخص کیفی هوای تهران ۱۳۵ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

برقرای جو آرام در تهران

شهبازی در ادامه با اشاره به وضعیت جوی تهران اظهار کرد: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران، حاکی از برقراری جوی نسبتا آرام در روز جاری (پنجشنبه) بوده و تنها در برخی ساعات وزش باد مؤثر (بزرگی بین ۳ تا ۵ متر بر ثانیه) انتظار می‌رود.

وی افزود: با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر روز جمعه، برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید (بزرگی بین ۵ تا ۸ متر بر ثانیه) از سمت نواحی غربی و شمال غربی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: این شرایط در روز شنبه کمابیش ادامه داشته و برخی ساعات همراه با وزش باد از سمت نواحی غربی خواهد بود.

افزایش دمای تهران

مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان تاکید کرد: دمای تهران طی روزهای پایانی هفته افزایش نسبی خواهد یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.