عبدالرحمن رستمیان با بیان این مطلب گفت: در پی حوادث و اعتراضات اخیر کشور که بخشی از آن در دانشگاه‌ها بروز و ظهور کرد پیشنهادی را در هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی تهران مبنی بر برگزاری هرچه قوی‌تر کرسی های آزاداندیشی ارائه کردیم و تصمیم داریم این کرسی‌ها را با قدرت راه اندازی کرده و به دست دانشجویان بسپاریم.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: گاهی در سیستم های مدیریتی می خواهیم همه چیز تحت کنترل و نظارت خودمان باشد و خود همه کارها را انجام دهیم در صورتی که اگر بتوانیم فعالیت ها را بسپاریم به گروه های دانشجویی ثمرات بیشتری حاصل خواهد شد.

لزوم برگزاری پرشور کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها

او با تاکید بر لزوم پرشورتر شدن کرسی‌های آزاد اندیشی و پویایی در دانشگاه ها گفت: البته این پویایی باید در بستر تعادل و عاری از افراط صورت گیرد و بحث های علمی و کارشناسی در بستری مناسب انجام شود و از افراط، تندروی، توهین و غریبه تلقی کردن یکدیگر پرهیز شود.

رستمیان ادامه داد: همه دانشجویان از طیف‌ها و جناح های مختلف نیروهای کشور هستند و غریبه نیستند و نباید این‌ها را وابسته به اجانب بدانیم بلکه باید این افراد در بیان نظرات خود آزاد باشند و به یکدیگر نزدیک شوند چراکه اختلاف نظرات خیلی وقت ها می‌تواند کمک کننده است و موجب تقویت کشور می شود.

او با بیان اینکه تاکنون کرسی های آزاد اندیشی آن‌گونه که باید و شاید در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار نشده، گفت: از زمانی که معاونت دانشگاه را بر عهده گرفته ام به همراه سایر معاونت تصمیم گرفته ایم فعالیت این کرسی‌ها را بیشتر کنیم و امیدورایم در ماه های آتی بتوانیم ادعا کنیم این رویه بهتر شده است و این موضوع در سال های بعد نیز تداوم پیدا کند.

تک صدایی در دانشگاه افسردگی و عدم نشاط را به ذهن متبادر می‌کند

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتقاد از حاکمیت فضای تک صدایی در دانشگاه‌ها گفت: تک صدایی افسردگی و عدم نشاط را به ذهن متبادر می کند و بسیار بد است اما متاسفانه در حال حاضر چند صدایی در دانشگاه ها وجود ندارد و دانشگاه ها باید در این حوزه فعال تر عمل کنند.

او با اشاره به لزوم انجام پژوهش های موثر در حوزه فعالیت های فرهنگی گفت: اخیرا در دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشی انجام شد و در آن اولویت‌های فرهنگی در دانشگاه ها بررسی شد به طور مثال تقویت حس وطن دوستی به عنوان یکی از این موارد بوده است و اینکه چطور می توان این حس را در بین افراد مختلف تقویت کرد.

رستمیان با بیان اینکه به نظر می رسد باید شاخص های فرهنگی بررسی و ضرورت ها شناسایی شود ادامه داد: البته در حوزه های فرهنگی کیفی تبدیل کردن شاخص ها به شاخص های کمی دشوار است اما باید تلاش کرد تا هدف گذاری ها به درستی انجام شود و در راستای اهداف برنامه ریزی و بودجه ریزی انجام شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر لزوم وجود شهامت در بیان نظران گفت: از سوی دیگر مسولین نیز نباید چیزی را پنهان کنند چراکه حدیث از امام محمد باقر است که دوست کسی است که عیب تو را هدیه بدهد.

لزوم پرهیز از شعارهای ساختارشکنانه و ضد نظام

او گفت: دانشجویان باید در بیان مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آزاد باشند اما در عین حال نباید حرف های ضد نظام، اقتدار و پیشرفت کشور بزنند چراکه آنچه بیرون از کشور دیده می شود این است که افرادی می خواهند کینه نسبت را زیاد کنند. رستمیان با بیان اینکه همه ما تعلق به نظام و کشور داریم ادامه داد: کینه توزی نسبت به نظام بد است و علیرغم بیان انتقادها و پیشنهاد راهکارها و شنیده شدن صدا ها باید دست از کینه توزی برداشت.

دانشجویان صدای بی صداها هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: دانشجویان صدای بی صداها هستند و مظلومیت ها، فقر و مشکلات اقتصادی می تواند از زبان این افراد گفته شود اما شعارهای ضد نظام و ساختار شکنانه نباید بیان شود و اقدام های تخریب کننده صورت گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.