نماینده مردم تهران در مجلس در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران افزود: در عین حال خبرهای نگران کننده که درباره برخی افراد بعد از بازداشت به گوش می‌رسد جای تامل دارد و در مجمع نمایندگان تهران تصویب شد که از شنبه کمیته‌ای شکل بگیرد تا از زندان‌ها بازدید داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که دادستان کل کشور گفته است فرد بازداشت شده خودکشی کرده گفت: این موارد باید بررسی شود و این ادعاها در جای خودش بررسی شود.

صادقی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی از لیست امید در کمیته بازدید از زندان ها حضور دارند، گفت: بناست کمیته‌ای شکل بگیرد و اسامی را مشخصا نمی‌دانم اما در خواست هماهنگی شده تا کمیته بازدید را انجام دهند.

برخورد نیروی انتظامی در این دوره خیلی جا افتاده‌تر از قبل بود زیرا آمار مجروحین و مصدومین نیروی انتظامی چند برابر مردم و معترضین بود که نشان می‌دهد آنان در برابر این موضوع صبوری بیشتر داشته‌اند.نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که دانشجویان بازداشتی که برایشان سابقه کیفری ایجاد می شود ممکن است در ادامه تحصیل به مشکل بخورند و چه برنامه ای برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد، گفت: من هم این نگرانی را ابراز کردم و تا جایی که می دانم خیلی از آنان اساسا در صحنه نبوده‌اند و شاید به لحاظ جنبه پیش‌گیرانه بازداشت شده‌اند و بعضاً از منازل بازداشت شده‌اند و این اتفاق افتاده است و من به همین دلیل استدلال می‌کنم که معنی ندارد برای‌شان پرونده کیفری صادر شود و این کارها نباید ادامه پیدا کند. البته من از خیلی‌ها که سراغ گرفتم بدون قرار آزاد شدند اما در مجموع گفته‌ام که برخورد نیروی انتظامی در این دوره خیلی جا افتاده‌تر از قبل بود زیرا آمار مجروحین و مصدومین نیروی انتظامی چند برابر مردم و معترضین بود که نشان می‌دهد آنان در برابر این موضوع صبوری بیشتر داشته‌اند اما این اتفاقات که در بازداشتگاه ها رخ می دهد و به هر دلیلی خودکشی می کند، نشان می‌دهد که نقصان یا کم تجربگی هایی هم وجود دارد.

وی افزود: آمارها و لیست های مختلفی درباره بازداشتی ها وجود دارد چرا که بازداشت ها از مراجع مختلف انجام شده و در یک جا متمرکز نیست و نمی توان آمار دقیقی را ارائه داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.