رأی الیوم گزارش داد، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل به خبرنگاران گفت: اخبار خوبی درباره یمن وجود ندارد. امدادرسانی به مردم کند پیش می‌رود و به طور کلی رنج و مشکلات مردم پایان ناپذیر است. ما با ائتلاف عربی برای تضمین رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مردم در ارتباط دائم هستیم اما موانعی وجود دارد و بزرگترین مانع ادامه جنگ است.

یمن از سال ۲۰۱۴ شاهد درگیری مسلحانه میان نیروهای دولت مستعفی این کشور و نیروهای انصارالله است و ائتلاف عربی از سال ۲۰۱۵ عملیاتی را برای حمایت از دولت مستعفی آغاز کرد که تا به امروز همچنان ادامه دارد و به کشته شدن هزاران تن منجر شده است.

اواسط ماه میلادی گذشته، جیمی مک گلدریک، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن گفت که ۲۲ میلیون تن از اوضاع اقتصادی وخیمی رنج می‌برند و نیمی از آن‌ها به کمک فوری نیاز دارند.

وی گفته بود که بحران غذایی در یمن بزرگترین بحران در جهان است و کمک‌های انسانی کافی نیست.

از سوی دیگر، ترکی بن صالح المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی مدعی شد که تمامی گذرگاه‌ها چه زمینی، چه دریایی و چه هوایی به روی نهادهای بین‌المللی و کشورهای اهداکننده برای ورود کمک به یمن باز است.

المالکی گفت: انصارالله اعضای خود را برای حمله به کشتی‌ها و ناوها آموزش می‌دهد. بندر حدیده نقطه آغازی برای عملیاتی است که دریانوردی را هدف قرار می‌دهد. انصارالله همچنین به حمله به هواپیماها بر فراز صنعا تهدید کرده‌اند.

وی گفت: سازمان ملل باید بندر حدیده را از حوثی‌ها پس بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.