«امین سلطانی زرندی» در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در تاریخ ۱۲ تیر سال جاری پس از اعلام مفقودی یک زن جوان  ۲۶ ساله بلافاصله رسیدگی به این موضوع در دستور کار سیستم قضائی و پلیس قرار گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از تحقیقات اولیه توسط  کارآگاهان پلیس آگاهی احتمال به قتل رسیدن این زن جوان قوت گرفت و بلافاصله با دستور قضائی ۵ مظنون مرتبط با این حادثه دستگیر شدند.

 

وی ادامه داد: به لحاظ پیچیدگی موضوع تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه یافت تا اینکه شامگاه گذشته راز این ماجرای پیچیده که شش ماه به طول انجامید رمزگشایی شد و قاتل دستگیر و به قتل اعتراف کرد.

 

وی با اشاره به اینکه قاتل از خویشاوندان مقتول می باشد، افزود: اختلافات خانوادگی علت و انگیزه این حادثه دلخراش بوده است.

 

این مقام قضائی خاطرنشان کرد: قاتل در اعترافات اولیه اقرار کرده است که با طرح نقشه پیشین توسط همدستش مقتول(الف.م)را به بیابان‌های اطراف ریگان منتقل می‌کند و با  ۵ ضربه گلوله اسلحه کلاشینکف به قتل می‌رساند و جنازه وی را به درون چاه پرتاب می‌کند.

 

وی بر حفظ شئون وموازین اسلامی و اخلاقی و رعایت  مسائل فقهی در روابط زن و مرد تاکید کرد و گفت: عدم تقید به مبانی تحکیم خانواده و تزلزل روابط عاطفی در خانواده زمینه ساز بروز بسیاری از جرائم می‌باشد.

 

این مقام قضائی افزود: افراد باید در خصوص حل و فصل اختلافات خانوادگی‌شان با طرح دعوی در سیستم قضائی پیگیر امور باشند یا این که از مراکز مشاوره خانواده، نهادهای فرهنگی و دینی کمک گیرند.  

 

وی یادآور شد: تجربه نشان داده است در بسیاری از پرونده‌ها افراد بدلیل سوءتفاهم دست به اقداماتی می‌زنند که خسارت‌های غیرقابل جبرانی برای خود و اطرافیان‌شان بوجود می‌آورند که دیگر جای جبران وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.