زلزله‌ای به قدرت ۵.۴ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین در ساعت ۱۰ و ۵۱ دقیقه و ۳۸ثانیه، در عمق هشت کیلومتری زمین در حوالی بخش زرنه فاصله ۳۶ کیلومتری مرکز استان ایلام ثبت شده است.

این درحالی است که دقایقی قبل از ان، در فاصله چند کیلومتری زرنه ، زلزله ای با قدرت ۵.۶ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین در حوالی شهر مرزی سومار از توابع استان کرمانشاه منطقه را لرزانده بود. 

این زمین لرزه ها افزون بر مناطق همجوار دراستان کرمانشاه ، در مناطق شهری و روستایی استان ایلام به خصوص شهرستان های ایلام ، ایوان ، چرداول احساس شده و مردم را به وحشت و خروج از ساختمان ها واداشت.

گفته می شود تا ظهر امروز بیش از ۱۵ پس لرزه دیگر در این منطقه ثبت شده است.

**لغو امتحان های درسی درایلام 

هرچند گزارشی از تلفات و اسیب جانی این زمین لرزه ها دریافت نشده است اما احتمال بروز پس لرزه های بعدی موجب لغو امتحان های درسی دانش اموزان و دانشجویان ایلامی شد.

علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام در گفتگویی خبری با اشاره به وقوع زلزله و لزوم رعایت احتیاط و ایمنی اظهار داشت: امتحانات بعدازظهر دانشگاه ایلام به دلیل احتمال بروز پس لرزه ها تعطیل است.

محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز در همین راستا لغو امتحان های درسی امروز بعدازظهر پنجشنبه ۲۱دی ماه این دانشگاه را اعلام کرد.

فارس شریفی مدیر آموزش و پرورش ایلام نیز گفت: باتوجه به رخداد زلزله در شهرهای سومار و ایوان، امتحانات تمامی پایه های تحصیلی لغو و مدارس هم در شیفت عصر تعطیل اعلام شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.