وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: پهپادهای تهاجمی تروریست ها که به پایگاه های روسیه در سوریه حمله کردند، از منطقه ای تحت کنترل معارضان سوری میانه رو پرتاب شده اند.

شبکه تلویزیونی راشاتودی به نقل از وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: پهپادها از منطقه ای به نام «معاذره» در جنوب غربی منطقه کاهش تنش ادلب پرتاب شده بودند. در نامه ای که روسیه به ترکیه تسلیم کرد به این کشور متذکر شده است که باید به تعهدات خود برای توقف اقدامات جنگی در این محدوده پایبند باشد.

وزارت دفاع روسیه گفته است که در نامه هایی که به ژنرال «اکار خلوصی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه و «هاکان فدان» رئیس سازمان تجسسی این کشور ارسال کرده است، بر لزوم پایبندی آنکارا به تعهدات خود در مورد رعایت آتش بس در سوریه تاکید کرده است.

در بیانیه گفته شده است: بزودی کنگره ملی مذاکرات سوریه در شهر سوچی روسیه برگزار می شود و چرا معارضان سوری علیه این مذاکرات اقدام و گفت وگوهای ژنو تحت نظارت سازمان ملل را رد می کنند. 

وزارت دفاع روسیه چند روز پس از دفع حمله پهپادهای هوشمند به دو پایگاهش در سوریه با اشاره به اینکه این پهپادها از طرف دیگر کشورها در اختیار تروریست ها قرار گرفته است، بدون نام بردن از کشوری، اعلام کرد که در هنگام حمله به پایگاه حمیمم و طرطوس روسیه در سوریه، یک هواپیمای تجسسی آمریکا بر فراز این پایگاه پرواز می کرد.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد: همزمانی پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا با حمله تروریستی پهپادها به پایگاه های روسی در سوریه، عجیب و غیرعادی به نظر می رسد.

ازسوی دیگر، فرانتس کلینتسویچ معاون کمیسیون امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه گفته است: ما اطلاعاتی داریم که نشان می دهد آمریکا در حملات تروریستی با پهپادهای پیشرفته به پایگاه های حمیمم و طرطوس روسیه در سوریه نقش داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.