اردوغان روز پنجشنبه در همایش کدخدایان ترکیه در آنکارا با اشاره به تصمیم دولتش برای مقابله به مثل با آمریکا افزود: آمریکا ما را شریک و متحد استراتژیک خود می‌داند، اما سلاح در اختیار گروه‌های تروریستی ی.پ.گ و پ.ی.د قرار می‌دهد و با چنین اقداماتی، شراکت معنایی ندارد.

وی تاکید کرد: حساسیت ما نسبت به تروریسم آشکار و صبر ما در قبال اصرار برخی کشورها برای ایجاد کریدور ترور در کنار مرزهای ترکیه و در شمال شمال سوریه رو به پایان است.

وی ادامه داد: ما تاکنون در این زمینه صبر کرده‌ایم، چون به حل این موضوع از طریق دیپلماسی و تفاهم متقابل امیدوار بودیم، اما احتمال چنین راه حلی کمتر شده و تنها یک راه باقی مانده است.

وی همچنین گفت: کسانی که موفق نشدند سر صندوق‌های رای، بین مردم ترکیه اختلاف بیاندازند، به تروریست‌ها روی آورده و از گروه‌های تروریستی مانند پ.ک.ک، پ.ی.د و گولن حمایت کردند، اما باز هم ناکام ماندند.

اردوغان اضافه کرد: سایه ترور از شهرهای ترکیه رفع شده و با حماسه شکست کودتای‌ ۱۵ جولای، نبرد رهایی دیگری انجام دادیم و تهدید را از کشور خود دور کردیم ولی با این وجود، هنوز هم دست از سر ما برنداشته اند.

رییس جمهوری ترکیه با بیان این که تا نابودی تمام تروریست‌ها به مبارزه خود ادامه خواهیم داد، افزود: هر گونه تهدید تروریستی را خنثی خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.