«عنیفه امان» وزیر خارجه مالزی که در رأس هیأت عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به «عشق‌‌آباد»  سفر کرده با «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه مالزی و رئیس جمهور ترکمنستان در این دیدار طیف وسیعی از مسائل دوجانبه مربوط به همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، انرژی و فرهنگی بین «کوالالامپور» و عشق‌آباد را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

 

وزیر خارجه مالزی در این دیدار گفت: دولت این کشور برای توسعه مناسبات با ترکمنستان اهمیت خاصی قائل است و در مناسبات بین ۲ کشور حسن اعتماد و حسن تفاهم متقابل حکم فرما است.

بردی محمداف  نیز در این دیدار گفت: گسترش روابط و همکاری با کشورهای آسیا و اقیانوس آرام از جمله مالزی یکی از اولویت‌های سیاست خارجی دولت ترکمنستان می‌باشد.

در این دیدار وزیر خارجه مالزی و رئیس جمهور ترکمنستان بر عزم جدی دولت ۲ کشور برگسترش هر چه بیشتر مناسبات همه جانبه و وجود ظرفیت‌های لازم برای تحقق آنها تأکید کردند.

چگونگی گسترش تعاملات بین ترکمنستان و مالزی در زمینه صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و برخی مسائل منطقه‌ای و بین المللی از دیگر محورهای مذاکرات مذکور اعلام شده است.

وزیر خارجه مالزی همچنین در سفر به عشق آباد با «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان دیدار و رایزنی‌های سیاسی را انجام داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.