سردار محمدحسین سپهر رئیس هیئت مدیره انجمن مدیریت جهادی صبح امروز (شنبه- ۲۳ دی ۱۳۹۶) در نشستی  خبری با اعلام این خبر خاطر نشان کرد: چهارمین همایش ملی مدیریت جهادی با شعار مدیریت جهادی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت کشور با اهدافی از جمله مطالبه‌گری و ایجاد سازوکارهای علمی و عملی، مدیریت جهادی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و حوزه‌های علمیه، مطالبه‌گری از مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی، تبیین نقش مدیریت جهادی در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم گیریهای کلان کشور از طریق مراکز علمی و شناسایی و معرفی مدیران برگزیده جهادی و تقدیر از آنها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هر ساله حدود ۳۰ نفر به عنوان مدیر برگزیده جهادی در این همایش معرفی می شوند، اظهار کرد: امروز در انجمن مدیریت جهادی حدود ۱۰ هزار مدیر جهادی در نهادها و ادارات مختلف شناسایی شده‌اند و ما در انجمن به دنبال پیگیر ی کار آنها برای پیشرفتهای مختلف هستیم.

دبیرکل چهارمین همایش علمی مدیریت جهادی اخلاص، توکل به خدا، سعه صدر، ایثار در راه خدا، صبر، پایداری، اعتماد به نفس، سختکوشی و خطرپذیری و خلاقیت، شجاعت، انتقاد پذیری و فساد ستیزی را از جمله شاخصه‌های انتخاب مدیران جهادی برتر عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به مصادیق مدیریت جهادی در انقلاب اسلامی گفت: در دوران حیات انقلاب اسلامی  مصادیق بسیاری برای مدیریت جهادی در کشور وجود دارد که از جمله آنها می توان به مدیریت جهادی درهشت سال دفاع مقدس، مدیریت بحران های طبیعی، پیشرفت فناوری های نوین نظیر هسته‌ای و نانوتکنولوژی و تولید علم و همچنین دستیابی به پیشرفتهای بی نظیر در عرصه صنایع دفاعی اشاره کرد.

سپهر همچنین با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه صنایع دفاعی کشور تاکید کرد: رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا مجدداً قدرت صنعت موشکی و پهپادها و همچنین صنایع هوایی جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده است. آن هم به آن دلیل که در این عرصه‌ها به اتکا به مدیریت جهادی به پیشرفت‌هایی درست یافته‌ایم که با دنیا قابل رقابت نیست.

وی مدیریت بحران های منطقه‌ای از جمله عراق و سوریه از طریق انتقال فرهنگ جهادی و همچنین وجود امنیت در کشور و خودکفایی در بخشی از حوزه‌های اقتصادی را از دیگر مصادیق مدیریت جهادی در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی  برشمرد.

به گزارش ایسنا، سردار سپهر در ادامه نشست خبری خود با تاکید بر ضرورت تبیین راهبرد مدیریت جهادی در کشور گفت: وجود دشمنان متخاصم استکباری و همچنین وجود موانع متعدد پیشرفت در کشور و نیز قرار گرفتن در مرحله ساخت دولت اسلامی ضرورت تبیین مدیریت جهادی در کشور را خاطر نشان می کند.

وی با تاکید بر اینکه برای عبور از پیچهای مختلف تاریخی در مسیر ساخت دولت، جامعه و تمدن اسلامی نیازمند مدیریت جهادی هستیم، به اعتراضات اخیر در سطح کشور اشاره و اظهار کرد: حاضر هستیم که با برگزاری نشست‌های مختلف ثابت کنیم که ناآرامی‌های اخیری که مردم در بخش معیشت و اقتصاد داشتند به دلیل فقدان مدیریت جهادی میان کارگزاران و مدیران کشور بوده است.

سپهر تصریح کرد: اگر بخواهیم یک جامعه و تمدن اسلامی بسازیم باید مشکلات داخلی را بدون دست دراز کردن به سمت بیرون برطرف نماییم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبتهای خود به بیان مشکلات و موانع پیش‌روی مدیریت جهادی در کشور پرداخت و خاطر نشان کرد: عدم درک لازم از ابعاد ماهیت و ضرورت های مدیریت جهادی به ویژه در دهه چهارم انقلاب اسلامی، تفکر غربی در برخی مسئولان و بی توجهی مسئولان به دغدغه‌های رهبر انقلاب از جمله مشکلات و موانع پیش‌روی مدیریت جهادی در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت جهادی یک توصیه نیست بلکه یک راهبرد است و مردم و مسئولان باید باور کنند که کلید حل مشکلات کشور مدیریت جهادی است، افزود: عملکرد بد برخی مدیران ارزشی و جهادی در چهار دهه انقلاب باعث ایجاد تصوری بد در ذهن بخشی از جامعه نسبت به کل مدیریت جهادی شده است که باید برطرف شود.

دبیرکل چهارمین همایش علمی مدیریت جهادی در پایان با تاکید بر لزوم اصلاح نظام مدیریتی کشور اظهار کرد: نگاه برخی مسئولان کشور، غربی و توسل به بیگانه و چارچوب های مدیریتی آنها است در حالی که می توانیم با نیروی داخل و استفاده از منابع خود مقابل دشمنان بایستیم و انقلاب را حفظ کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.