چند وقتی است سریالی با عنوان «عالیجناب» در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود سریالی که با نگاه سیاسی به انتخابات یک سالی را در صف مجوز مانده بود تا سرانجام سال ۹۶ اجازه پخش گرفت.

حذف الله از پرچم ایران در شبکه نمایش خانگی؟!

داستان این سریال به ماجرای دو رقیب انتخاباتی می‌پردازد و روایتگر مبارزه دکتر ملک سیاستمدار کهنه‌کار و معتقدی است که در راه پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، در آخرین روزهای رقابت و درحالی‌که به لطف بازی‌های تبلیغاتی و سفسطه رقیب، طبق نظرسنجی‌ها، بازنده این کارزار است، علی‌رغم میل باطنی‌اش برای چیره شدن بر رقیب نه‌چندان صالح، دست به دامان مشاوری می‌شود که پست معاون اولی را از او طلب می‌کند. مشاوره هژیر خاتم به پیروزی ملک می‌انجامد اما این تازه ابتدای کار است.

حذف الله از پرچم ایران در شبکه نمایش خانگی؟!

اما در این مطلب قصد ما توضیح درباره مسایل انتخاباتی مطرح شده در این سریال نیست، آنچه باعث شده این مطلب به تحریر در آید سکانس‌هایی از این سریال است که در آن کلمه مقدس الله در پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران مشاهده نمی‌شود. یعنی پرچم‌هایی سه رنگ بدون کلمه الله.

هر چند این پرچم ها در این فیلم به نوعی قرار داده شده که اکنون سازندگان این سریال عنوان می‌کنند، کلمه الله در آن قسمتی است که دیده نمی شود، اما تکرار این موضوع به دفعات در این فیلم موجب تعجب بسیاری از صاحبنظران شده است.

در این سریال چندین مرتبه که از پرچم ایران در نماها و سکانس‌های مختلف استفاده شده اثری از کلمه الله در پرچم مشاهده نمی‌شود. ضمن اینکه روال معمول در اینگونه موارد در طراحی صحنه این است که پرچم به نوعی قرار داده شود که کلمه الله در آن مشاهده شود. به خصوص اینکه این سریال روایتگر سیاسیونی است که حتما به این موضوع توجه دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.