با گذشت ۲۳ روز از دی ماه، تاکنون هوا ۱۵ روز برای کودکان، بانوان باردار، سالمندان و بیماران قلبی ریوی آلوده بوده و یک روز نیز هوا برای همه شهروندان آلوده شد.

لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت: اطلاعات مقایسه ای ۴ سال اخیر هوای تهران نشان می دهد از ۲۳ روز نخست زمستان امسال، ۱۶ روز هوای تهران آلوده بوده که ۱۵ روز آن هوا برای گروه‌ های حساس آلوده شد. نظری افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون هوا ۱۲ روز پاک، ۲۰۷ روز سالم، ۷۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵ روز ناسالم برای همه بوده است.

همچنین حسین شهبازی مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: بر اساس تحلیل ﺁخرین داده های هواشناسی پیش بینی شده برای شهر تهران، در پی افزایش میزان ناپایداری جوی از روز شنبه از سمت نواحی غربی باد وزید. این شرایط جوی در روز یکشنبه کم و بیش ادامه دارد و در برخی ساعات وزش باد موثر با بزرگی بین ۳ تا ۵ متربرثانیه پیش بینی می شود. با تداوم این شرایط در روز دوشنبه، در برخی ساعات بعدازظهر وزش باد شدید با بزرگی بین ۸ تا ۱۱ متربرثانیه از سمت نواحی غربی - جنوب غربی انتظارمی رود. همچنین دما تا روز آینده به طور جزیی افزایش خواهد یافت. طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، طی روز یکشنبه شاخص هوا روند افزایشی داشته و شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه های حساس در اکثر مناطق شهر تهران برقرار خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.