الیوم السابع گزارش داد، دانشگاه الازهر مصر اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را محکوم کرد و از دولت آمریکا خواست بابت این اظهارات عذرخواهی کند.

ترامپ در نشستی در کاخ سفید که با حضور نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برگزار شد، با اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشورهای آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده‌اند، گفت: چرا این مردم از کشورهایی که چاه مستراح هستند را به اینجا راه می‌دهیم؟

الازهر در بیانیه‌ای اعلام کرد، چنین اظهارات نژادپرستانه و کینه‌توزانه کاملا با ارزش‌های هم‌زیستی، تسامح و پذیرش دیگری مغایرت دارد، مساله‌ای که دنیای امروز به ویژه در سایه تشدید گفتمان نژادپرستانه، اسلام‌هراسی و تروریسم به آن نیاز دارد.

این دانشگاه اعلام کرد، اظهارات ترامپ در چارچوب سیاست متعصبانه، هدر دادن حقوق ملت‌ها است که دولت جدید آمریکا آن را در پیش گرفته است.

الازهر تاکید کرد، اظهارات ناپسند این چنینی شایسته رئیس جمهور کشور متمدنی که افتخار می‌کند کشوری تکثرگرا و متشکل از تنوع قومی است، نیست.

دانشگاه الازهر از دولت آمریکا خواست به خاطر این خطای فاحش عذرخواهی کند و همچنین از تصمیمات ظالمانه خود در حق قدس و ملت فلسطین دست بردارد.

پیشتر ترامپ سخنانش درباره کشورهای آفریقایی، السالوادور و هائیتی را تکذیب کرد؛ سخنانی که جهان آن را محکوم کرد.

سازمان ملل این سخنان ترامپ را شرم‌آور و نژادپرستانه خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.