نخستین جلسه هیات مدیره همراه اول امروز با حضور علی بقایی، اسدالله دهناد (اعضای کنونی) و مهدی اخوان بهابادی، بابک تراکمه و مهدی غیناقی (اعضای جدید) در برج همراه برگزار شد و «مهدی اخوان بهابادی» به عنوان نایب رئیس هیات مدیره و «حمید فرهنگ» به عنوان مدیرعامل همراه اول انتخاب شدند.

پیش از این علی بقایی، مجتبی جعفری، اسدالله دهناد، غلامرضا مهدوی و بهزاد خان سفید اعضای هیات مدیره بودند و وحید صدوقی به مدت ۱۲ سال مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران بود.

فرهنگ حضور در هیات مدیره اپراتور سوم کشور (رایتل) را در کارنامه دارد.

اکنون شرکت ارتباطات سیار ایران با بیش از ۸۹ میلیون سیمکارت واگذار شده در ۱۲۴۵ شهر (۱۰۰درصد شهرها) و ۴۳ هزار روستا (۸۶.۹ درصد روستاها) و بیش از ۷۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور، ۹۶.۵ درصد جمعیتی کشور را زیرپوشش دارد.

ضریب نفوذ اپراتور اول ۸۴.۲ درصد و ارتباط رومینگ بین الملل آن با ۲۷۰ اپراتور در ۱۱۲ کشور جهان برقرار است. همراه اول، علاوه بر اینکه پیشتاز عرضه سیمکارت در کشور بوده است با نوسازی مداوم شبکه خود، به روزترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را نیز دارد.

همراه اول مجوز ارتقای پروانه ارایه خدمات تلفن همراه به نسل۳ و بالاتر را در سال ۱۳۹۳ دریافت کرد و اکنون با گذشت کمتر از سه سال، ۱۰۴۲ شهر و ۹۷۰ روستا به شبکه نسل ۳ پیوسته اند و ۷۱۰ شهر زیر پوشش شبکه نسل ۴ و ۴.۵ همراه اول قرار دارند.

اپراتور اول در چهار سال گذشته، در ارزیابی رسمی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) که بر اساس استاندارد «یی.اف.کیو.ام» (EFQM) صورت می گیرد، رتبه اول اپراتورهای تلفن همراه کشور را برای خود حفظ کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.