حزب «جریان ملی حکمت» به ریاست سید عمار الحکیم اعلام کرد که «همچنان بحث‎های جدی برای پیوستن به ائتلاف‎های انتخاباتی وجود دارد.»

«نوول ابو رغیف» سخنگوی جریان ملی حکمت افزود: فرآیند به صورت جدی به سمت ائتلاف جریان ملی الحکمه با لیست العبادی پیش می‌رود.

وی درباره پیوستن جریان الحکمه به ائتلاف حیدر العبادی (النصر) و ائتلاف هادی العامری (الفتح) گفت: شروط پیوستن ما به این ائتلاف‎ها این است که شالوده ائتلاف باید به دور از هرگونه طایفه‌‌گری باشد.

ابورغیف تاکید کرد که «ائتلاف بر مبنای برنامه‎های هدفمند برای ساختن دولت عراق و ساختن سیاست‎ها و ائتلاف مشارکتی در اتخاذ تصمیمات و تعیین مسیرها خواهد بود.»

 سید عمار الحکیم امروز در راس یک هیات بلندپایه حزبش با حیدر العبادی نخست وزیر عراق دیدار و درباره لیست انتخاباتی واحد شامل لیست الفتح که جریان‌های الحشد الشعبی را شامل می‌شود، گفت‎و‎گو و توافق کردند.

از سوی دیگر، مقتدی الصدر در پیامی مدعی شد که «ائتلاف‎ها و توافق‌های سیاسی کینه‎توزانه یک بار دیگر زمینه را برای بازگشت مفسدان فراهم می‎کنند. به ما هم پیشنهاد شده که به آن بپیوندیم، اما آن را به طور کامل رد کرده‎ایم.»

دو ائتلاف موسوم به «النصر» و «الفتح» به رهبری نخست‌وزیر و رئیس سازمان بدر عراق، پس از رایزنی‌های جدی، شب گذشته تصمیم گرفتند در رقابت‌های انتخاباتی آتی کشور همپیمان شوند.

پس از مذاکراتی جدی میان دو طرف، بر سر تشکیل ائتلافی واحد، قرار شد دو طرف با ائتلافی به نام «النصر و الفتح» وارد رقابت‌های انتخاباتی شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.