ولادیمیر شامانوف رئیس کمیته دفاعی در مجلس دومای روسیه اعلام کرد مسکو به تصمیم آمریکا برای تشکیل یک گروه مسلح جدید در شمال سوریه (نیروی تامین امنیت مرز‌ها) پاسخ مناسبی خواهد دارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از مسکو، شامانوف تاکید کرد تصمیم آمریکا برای ایجاد یک نیروی جدید در سوریه با منافع روسیه تعارض دارد و مسکو به این اقدام آمریکا پاسخ مناسبی خواهد داد.

ائتلاف به اصطلاح بین المللی تحت فرماندهی آمریکا دیروز از تصمیم این ائتلاف برای همکاری با نیرو‌های دموکراتیک سوریه برای تشکیل نیروی مسلح جدید ۳۰ هزار نفری در شمال سوریه (نیروی تامین امنیت مرزها) خبر داد.

شامانوف تاکید کرد تصمیمات آمریکا به شکل مستقیم با منافع روسیه در سوریه تضاد دارد و بر این اساس مسکو با همکاری همپیمانان خود تصمیمات لازم را برای تثبیت ثبات و امنیت در سوریه اتخاذ خواهد کرد.

در همین حال آلکسی پوشکوف عضو مجلس دومای روسیه گفت: هدف اصلی آمریکا از تشکیل نیروی مسلح جدید در سوریه تجزیه این کشور است.

پوشکوف یکشنبه شب در یادداشتی در صفحه توئیتر خود نوشت هدف اصلی تلاش آمریکا از تشکیل یک نیروی امنیتی جدید ۳۰ هزار نفری در مناطق مرزی شمال سوریه تجزیه کشور سوریه است.

این عضو مجلس دومای روسیه تاکید کرد آمریکا به ظاهر و در اظهارات رسمی خود بر اتحاد و یکپارچگی سوریه تاکید می‌کند، اما در واقع می‌خواهد کشور سوریه تجزیه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.