سیدابوالحسن فیروزآبادی - دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی - در پاسخ به تحریم های جدید آمریکا گفت: قبلاً هم آمریکایی‌ها ملت ایران را تحریم کرده‌اند و سال هاست که این تحریم‌ها اعمال شده و موجب سرفرازی و اقتدار ملی گردیده است و دنیا این موضوع را نظاره می کند. در حوزه اقتصادی شرکت‌های آمریکایی چون گوگل و آمازون سرویس‌های خود را به روی کسب و کارهای ایرانیان بسته‌اند یا مثلاً در آموزش الکترونیکی که خود از جمله اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد و مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر است است و پنج بند آن صریحاً این موضوع را تایید می‌کند، شرکتهای تامین کننده راهکارهای آموزش الکترونیکی، زیرساختی و نرم افزاری آمریکایی چون Adobe ، Cisco ، Citrix ، Microsoft، Instructure و ... ایران را تحریم کرده‌اند.

او ادامه داد: حتی دسترسی مردم ایران به آموزش‌های الکترونیکی رایگانی چون Coursera را نیز بسته‌اند. در حالی که بانک جهانی و سازمان ملل به دنبال توسعه آموزش‌های الکترونیکی در جهت فقرزدایی و توانمندسازی جوامع‌اند. دولت آمریکا با تحریم مردم ایران از دستیابی به این چنین آموزش‌هایی دم از حقوق بشر و دفاع از حق مردم ایران را دارد و با وقاحت آشکار به فریبکاری و دروغ متوسل شده است.

فیروزآبادی ضمن اشاره به مضمون تحریم وضع شده توسط آمریکا درباره اقدامات و فعالیت‌های شورای عالی فضای مجازی گفت: دولت آمریکا خود در قانون شایستگی ارتباطات (Communication decency act)- مصوب ۱۹۹۵ کنترل دقیقی بر محتوای فضای مجازی دارد و آن را مقررات‌گذاری کرده است و حال از اقدام ایران درباره محافظت در برابر محتوای نامناسب فضای مجازی از سیاست دوگانه تبعیت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.