محمدرضا بیاناتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:در ۹ ماهه امسال، ۱۰۱ هزار و ۳۰ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ همدان گرفته شده  که از این تعداد دو هزار و ۴۶۵ مورد منجر به عملیات شده، ۱۵ هزار و ۹۲۹ مورد  تماس اشتباه، چهار هزار و ۶۴۰ تماس برای دریافت راهنمایی و متاسفانه ۷۷ هزار و ۹۹۱ مورد ایجاد مزاحمت و ۷ مورد حریق کذب بوده است.

وی به عملکرد موفق آتش نشانان در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت  بیش از دو هزار و ۴۰۰ عملیات امداد و نجات و اطفاء و احتیاط حریق توسط آتش نشانان همدان به سرانجام رسیده  است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان در خصوص جزییات این عملیات، ابراز کرد: یک هزار و ۲۵۲ مورد از عملیات های انجام شده اطفاء حریق بوده، همچنین ۲۷۲ مورد از عملیات اطفاء حریق مربوط به پوشش گیاهی، ۱۷۸ عملیات مربوط به اماکن مسکونی،  ۱۶۸ مورد مربوط به وسایل نقلیه بوده و باغات و فضای سبز با ۱۱۹ مورد و مراکز تجاری با ۹۰ مورد بیشترین تعداد عملیات در این حوزه را شامل شده است.

بیاناتی با بیان اینکه هزار و ۱۹۶ عملیات اطفاء حریق در  داخل شهر و ۵۶ عملیات خارج از محدود شهری همدان انجام گرفته است ابراز کرد:عامل بروز ۷۰۱ حادثه،  آتش سوزی عمدی بوده ، ۵۳۳ حادثه غیر عمدی و ۱۸ حادثه در دست بررسی های کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه آتش نشانان ۶۷ نفر شامل ۳۵ مرد و ۳۲ زن را در عملیات های اطفای حریق نجات داده اند تصریح کرد: در حوادث آتش سوزی ۸۱ نفر شامل ۶۱ مرد و ۲۰ زن و همچنین ۶ نفر از آتش نشانان مصدوم شده اند و متاسفانه یکی از شهروندان جان خود را از دست داده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از انجام ۱۴۷مورد عملیات احتیاط حریق در ۹ ماهه امسال خبر داد و افزود: از این تعداد۶۷ مورد احتیاط حریق در اماکن حساس، ۵۳ مورد به دستور شورای تامین، ۲۵ مورد در مناسبت ها،یک مورد تشریفات مقامات و یک مورد در فرودگاه همدان بوده است.

انجام هزار و ۶۶ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان

بیاناتی با اشاره به اینکه هزار و ۶۶  عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان در مدت یاد شده انجام شده است، اظهار داشت: نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۲۴۲ مورد، مهار حیوانات با ۱۸۲ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۱۸۷ مورد،نجات حیوانات با ۱۴۶ مورد، امداد و نجات در حوادث مربوط به وسایل نقلیه با ۹۷ مورد و رهاسازی اندام بدن از داخل اشیا و اجسام با ۶۲ مورد بیشترین تعداد عملیات های این حوزه را در بر گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوادث امداد و نجات ۹۲ نفر شامل ۶۳ مرد ۲۸ زن و یک آتش نشان مصدوم و ۱۳ نفر شامل ۱۰ مرد و ۳ زن فوت شده اند تاکید کرد:در این عملیات ها آتش نشانان با تلاش و مهارت و از خودگذشتگی موفق به نجات ۸۴۱ نفر از شهروندان شده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان از ارایه آموزش های عمومی و تخصصی اصول ایمنی و آتش نشانی  به ۷۵ هزار و ۹۸۷ نفر طی دوره ۹ ماهه خبر داد و افزود: دراین دوره  ۵۲۶ دستورالعمل و طرح ایمنی و ۴۸۶ مورد تاییدیه ایمنی برای ساختمان ها و سه مورد تاییدیه و دستورالعمل ایمنی برای اماکن تجاری صادر شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.