Inside the games گزارش داد، مسوولان پارلمانی روسیه اعلام کردند که قصد دارند برای محروم کردن ۱۰ نفر عضو وادا که شهروندان آمریکا و انگلیسی هستند اقدام قانونی انجام دهند.

یکی از مسوولان روسیه در این باره اعلام کرد: ما باید نشان دهیم که این افراد بدون آگاهی و کمیته‌ بین‌المللی المپیک از وادا سوء استفاده کرده‌اند تا ورزشکاران روس را محروم کنند. ما در حال‌ جمع کردن شواهد هستیم. برنامه ما این است که تا پایان المپیک زمستانی عدالت را بر قرار کنیم.

المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی از نهم تا ۲۵ فوریه برگزار می‌شود.

یکی از اعضای مجلس دومای روسیه در امور ورزش درباره اقدامات روسیه علیه اعضای وادا، گفت‌: ما نمی‌دانیم که چه محرومیتی اتخاذ خواهد شد و هدف از این کار چیست؟ باید با دیگر مسوولانی که چنین برنامه‌ای ریخته‌اند صحبت کنیم. من با این قضیه مخالف هستم. ما باید اول بر حل مشکلات خودمان تمرکز کنیم. ما باید با وادا وارد مذاکره شویم.

IOC ماه گذشته اعلام کرد که تیم‌های روس از حضور در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ محروم هستند و ورزشکاران روسیه تنها به صورت مستقل می‌توانند در این بازی‌ها شرکت کنند.

پیش از این بررسی‌ها درباره المپیک زمستانی سوچی نشان داده بود که دوپینگ سازمان یافته در روسیه اتفاق افتاده است و بسیاری از نمونه‌های دوپینگ ورزشکاران در سوچی جا به جا شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.