«سیبان حمو» فرمانده یگان های مدافع خلق کُردهای سوریه در واکنش به سخنان اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که این نیروها منطقه را از مصائب ترکیه رها خواهند کرد.

 

روز گذشته اردوغان گفته بود عملیات ارتش ترکیه با همکاری معارضان مسلح سوری در مناطق شمالی سوریه به سرعت به نتیجه خواهد رسید و ضمن تروریست خواندن گروه های مسلح کُرد سوری تأکید کرده بود به زودی آنها را شکست خواهد داد.

 

در واکنش به این اظهار نظر هم سیبان حمو گفت که نیروهای مدافع خلق سوریه آمادگی دفاع از مناطق تحت کنترل خود را دارند و مهم نیست که این حمله از سوی چه جریانی صورت بگیرد. وی همچنین ادامه داد: یگان های نظامی ما همانگونه که پیشتر با داعش مقابله کرده بود اینبار نیز منطقه را از مصائب اردوغان رها خواهند کرد، جنگ در «عفرین» اینگونه خواهد بود.

 

وی پیش بینی کرده که طرح های اردوغان برای شمال سوریه با شکست مواجه خواهد شد. وی گفت: حمله به عفرین تنها در صورتی صورت می گیرد که ایران، روسیه، آمریکا و دولت سوریه با آن موافقت کنند در حالی که قوانین بین المللی اجازه انجام چنین عملیاتی را نمی دهد.

 

حمو گفت در صورتی که ترکیه دست به چنین اقدامی بزند کُردهای شمال سوریه از همه کشورهای جهان می خواهند که مسئولیت های خود را بر عهده بگیرند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.