یدالله طاهرنژاد  با اشاره به آخرین وضعیت شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عنوان کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری بعد از انتخابات کمیته‌ای را با رای اعضا انتخاب کرد تا عملکرد شورای عالی را مورد ارزیابی قرار دهد. این کمیته جلسات متعددی داشت، بررسی‌های کارشناسانه‌ای از منظر گوناگون روی عملکرد شورا به عمل آورد و فرم‌هایی را تهیه کردیم که حاوی سوالات متعددی بود.

 

 وی افزود: این فرم‌ها را برای شخصیت‌های سیاسی کشور ارسال کردیم و سپس آن پاسخ‌ها وارد شد و جمع‌بندی این نظرات به همراه نتیجه ارزیابی کمیته در جلسه شورای عالی گزارش شد و نهایتا قرار شد در هیات رییسه شورای عالی آن پیشنهادات مطرح شود و طبق اطلاعاتی که من گرفتم هیات رییسه به این جمع‌بندی رسید که شورای عالی نه فقط در موضوع انتخابات بلکه به عنوان ساز و کار دائمی فعالیت اصلاح طلبان کشور کار کند  و با ترکیبی حدودا ۴۵ نفره‌ای که ۳۰ نفر آن نمایندگان احزاب هستند و ۱۵ نفر آن را اشخاص حقیقی و صاحب نام کشور تشکیل می‌دهند؛ به کار خود ادامه دهد.

 

طاهرنژاد درباره اینکه ایا ساز و کاری برای حضور اشخاص حقیقی در شورا وجود دارد، گفت: ساز و کار حضور اشخاص حقیقی در شورای عالی سیاست‌گذاری هنوز تصویب نشده که ان‌شاءالله در جلسات بعدی تصویب خواهد شد و دبیران کل احزاب هم در جلسات شورا حضور دارند.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا جلسات به طور مرتب برگزار می‌شود یا وقفه‌ای در آن وجود دارد، گفت: جلسات هیات رییسه برگزار می‌شود ولی جلسات شورای عالی مدتی است که برگزار نشده و دلیل آن را این است که منتظر جمع‌بندی گزارش کمیته بودند که به نظر مطمئن‌تری دست پیدا کنند.

 

طاهرنژاد در خصوص منفعل شدن شورا بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورا به قدری منتظر  گزارش کمیته ارزیابی بود که طبق روال برای همان یک بار در ماه که جلسه تشکیل می‌دادیم وقفه‌ای افتاده است.

 

وی در پاسخ به این سوال که نظر آقای خاتمی در رابطه با نتیجه کار کمیته ارزیابی چه بود، گفت: من در جریان جزئیات این موضوع نیستم و هیات رییسه قطعا با آقای خاتمی مشورت کرده و این سوال را باید از آقای  عارف پرسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.