تابستان امسال زن جوانی با مراجعه به اداره پلیس از شوهر۴۰‌ساله‌اش به نام حامد شکایت کرد و گفت: «شوهرم معلم است. او مرد خوبی بود و رابطه خوبی با هم داشتیم، اما از وقتی برای ادامه تحصیل به دانشگاه رفت رفتارهایش عوض شد. به همین دلیل به او مشکوک شدم و وقتی متوجه تلفن‌های شبانه او شدم تلفن همراهمش را بررسی کردم. آنجا بود که متوجه شدم با زنی به نام مانا رابطه دارد. وقتی بیشتر پیگیر شدم، فهمیدم آنها اکثر شب‌ها تا صبح با هم از طریق فضای مجازی در ارتباط هستند.‌» شاکی در ادامه گفت: «مدتی گذشت و با خودم کلنجار رفتم، اما طاقت نیاوردم و در این مورد با شوهرم صحبت کردم، اما او قبول نکرد و گفت اشتباه می‌کنم. این گذشت تا اینکه آخرین بار وقتی به خانه آمدم، دیدم شوهرم و آن زن جوان کنار هم نشسته‌اند و با هم در حال کشیدن قلیان هستند. با دیدن این صحنه با کلانتری ۱۱ قرچک ورامین تماس گرفتم.‌»

بعد از مطرح شدن شکایت و انجام تحقیقات اولیه از سوی پلیس برای دو متهم کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در اولین جلسه رسیدگی به پرونده هر دو متهم در همان شعبه به ریاست قاضی بابایی حاضر شدند. ابتدای جلسه شاکی بار دیگر شکایت خود را مطرح کرد و گفت: «هیچ وقت فکر نمی‌کردم شوهرم به من خیانت کند. ما صاحب دختر ۹‌ساله بودیم و زندگی خوبی داشتیم، اما دیگر حاضر به ادامه زندگی نیستم و طلاق می‌خواهم.‌» سپس حامد با انکار جرمش گفت: «همسرم اشتباه می‌کند. من و این زن هم‌دانشگاهی بودیم و به همین خاطر با هم در ارتباط بودیم.‌»

 

در ادامه مانا نیز جرمش را انکار کرد و گفت: «من و این مرد فقط هرازگاهی به صورت تلفنی یا در فضای مجازی با هم ارتباط داشتیم و آن هم به خاطر کارهای پروژه دانشگاه بود. من خودم متأهل هستم و هنوز شوهرم از این موضوع بی‌اطلاع است. نمی‌دانم اگر متوجه ماجرا شود چه سرنوشتی خواهم داشت.‌»

 

در پایان هیئت قضایی بعد از شور بنا به شواهد و قرائن موجود در پرونده، دو متهم را به ۹۹‌ضربه شلاق Whip و حامد را به دو سال تبعید به منطقه‌ای بد آب و هوا در کرمان و مانا را به یک‌سال کار اجباری به صورت هفته‌ای سه‌روز و هر بار شش‌ساعت در مرکز نگهداری بیماران روانی امین‌آباد محکوم کرد.

 

این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و از سوی قضات شعبه ۴۷ دیوان تأیید شد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.